2021-09-07

Härlig avslutning på dagen

 

Lite tråkigt att det fortfarande är mörkt ute nu före 07.00 på morgonen. Jag vill inte ut och springa i mörkret och får nu snällt vänta tills det börjar att ljusna. Men sedan slår mig tanken, att jag har ju all tid i världen att springa. Och kan göra det precis när jag vill och har lust för det. Så jag gjorde min löprunda när ljuset hade börjat infinna sig och jag var nöjd när jag var hemma igen.

På eftermiddagen skulle gubben till vårdcentralen och ta ett EKG inför nästa inbokade läkarbesök som han har. Det tog inte alls lika lång tid som läkarbesöken har tagit de sista gångerna. Utan han kom in på sin avtalad tid han hade.

Efter det åkte vi hem och lagade lite mat och tog sedan fram våra cyklar. Gubben sin scootercykel och jag min gamla trotjänare sedan gammalt.

Vi tog en sväng in till Mar Azul och våldgästade Chatarina på en fikastund. Men när vi skulle åka hem igen. Bestämde vi att gå till Restaurang Ferris nere vid vattnet. Chatarina skulle äta mat och vi skulle bara njuta av havet.

Det var många bord som var reserverade men det fanns plats för oss. Men att vi bara skulle ta en öl, så blev det inte. Utan gubben beställde in en tapasrätt till den med, friterade musslor och bröd.

När vi hade ätit klart och suttit och njutit av havet ett tag, var det dags att åka hem igen. Det började att skymma och alla mina lysen fungerade inte på cykeln konstaterade jag när jag skulle prova.

Men vi kom hem innan det var beckmörkt och vi båda konstaterade att det här var toppen. Hade nästan glömt bort hur kul det var att cykla.



Lite uppför och nerförslinga igår.

Inte soligt men ljumma vindar.


Fanns folk som badade fast inte på denna bild som jag tog.


Mycket goda musslor.



När vi gick började borden fyllas där det stått "reservado" på.

10 kommentarer:

  1. Kul att du återupptäckte cykeln så ni kan göra sällskap på era rundturer. Fast det är nog läge att fixa till lyset på den...
    Friterade musslor tror jag inte att jag har ätit - det lät gott!

    Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  2. Det är redan fixat med mina lysen. Så nu kan man köra i beckmörkret med.
    Det är lika gott som friterade räkor.
    Detsamma 😊

    SvaraRadera
  3. Grattis till en trevlig premiär(?) cykeltur :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har hört rykten om det där stället och deras goda tapas. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi tycker de är bra och det är så härligt att sitta precis vid havet med.
      Kram

      Radera
  5. Cykel är smidigt när man ska ta sig en bit. Och här nere är det ju väder året om att använda den ☺
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man behöver inte vara orolig för snöblask i alla fall 😉😁
      Kram

      Radera
  6. Jag gillar verkligen att cykla. Man får bra motion och förflyttar sig snabbt på ganska så kort tid vilket passar mig perfekt.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig fullständigt 👍.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.