2021-09-02

Mulet

 

När jag vaknade igår och skulle ut på min morgonrunda var det mörkt som sjutton på himlen. Men jag tog på mig träningskläderna och stack iväg.

Men det blåste som bara den och nog alltid så blir det motvind fast man tycker man tänkt till när man rundar nästa gathörn.

Stannade och kollade väderappen och såg att det var stor risk för en skur snart. Så jag vände på klacken och gick hem igen och plockade bort alla dynor som vi har ute istället.

Visst kom det regn, men inget som man hade blivit genomsur av om man gått ut och ställt sig i det. Så när klockan blev 11.00 tog jag tag i min runda igen. 

Eftermiddagen var en tid inbokat för gubben hos hans läkare. Som vanligt gick tiden över den tid som gubben hade fått. Men det blev inte över timmen denna gång, bara nästan.

Sedan kom det ett paket till gubben med som vi väntat på. Det skulle ha kommit i tisdags egentligen, men blev onsdag istället.


Mulet fast varmt.



Det var den här gubben väntade på.

10 kommentarer:

  1. Nu jä_ _ar blir det åka av 👍

    SvaraRadera
  2. Vi blev regnade på rätt rejält på vår väg till Benidorm, men väl framme upphörde det och det såg inte ut som om det regnat alls på hela dan.
    Nu får han ta det försiktigt ute på vägarna! Den såg fin ut, hojen :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mulet här idag med men inget regn ännu. Kom några droppar sent igår kväll.
      Jag det har jag sagt åt honom 😟.
      En bra dag till dig med.

      Radera
  3. Det var en skön dag tycker jag. Trots värmen så var det ju lite luft i luften att andas in djupt och njuta av. Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog känns det att det blivit en liten annan luft nu. Hösten kanske är på G här med.
      Kram

      Radera
  4. Den som väntar på något gott! Hoppas att vädret stabiliserar sig hos er.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj oj, då blir det åka av nu ��
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har lovat att ta det lite lugnt 🙄.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.