2021-09-16

Dagen efter min dag

 

Var uppe som vanligt fast det blivit sent dagen innan. Vi åt frukost kollade på godmorgon-tv:n för att se vad som hänt i världen. Vid 11.00 tiden ringde vår gamla arbetskamrat här i Spanien och sa att de stod på gatan och lossade en trailer. 

Så jag och gubben gick ut för att prata lite med han. Godset var till ett svenskt par som skulle flytta hit permanent på vårt område. Kul när det flyttar in nya människor på området och att det är permanent med.

Efter vår lilla (väldigt långa) pratstund tog vi pärlan och åkte till Mercadona. Vi behövde lite yoghurt och grönt.

Jag hade tänkt att gå en långpromenad men ändrade på det och ställde mig och stekte ett berg av pannkakor istället. Var tvungen att bli av med mjölken tills vi åker till Sverige.

Sedan ställde jag mig och brände klart ett skärbräda som vi ska ge bort. Som vanligt brände jag mig lite på ett utav fingrarna, men det blev ingen blåsa som tur var.

Det skulle ha regnat på förmiddagen men det kom framåt kvällen istället. Med det blev inga mängder alls. Men ett märkligt ljus blev det på himlen när solen höll på att gå ner. För himlen var både blåsvart och brandgul eller orange kanske det heter.


Nu blev det en hel del över. Så blir man lite sugen är det bara att gå och norpa en kall i kylskåpet.


Så här var himlen på ena sidan av huset. En stor regnbåge fanns det med. Men färgerna i den var väldigt bleka.


Och på andra sidan om huset höll solen att gå ner i väster medans det regnade.



8 kommentarer:

  1. Mmm... Gott med pannkakor - eller plättar som dom hette när jag var liten (storleken spelade ingen roll, det var tjockleken som avgjorde om det var plättar eller pannkakor :-) ).
    Vilken vacker solnedgång!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är gott. Plättar gjorde man i plättläggen hos oss.
      Ha en bra dag du med.

      Radera
  2. Vilka underbara bilder! Så det bär av till Sverige inom kort då förmodar jag :D

    Kram och ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken kväll med regn och sol.
      Ja på söndag bär det av.
      Fin torsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Fantastisk kvällshimmel... vilka kontraster. Jag älskar pannkaka med sylt. MUMS!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen.
      Både jag och gubben älskar pannkaka också.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.