2022-01-23

Jag var i köket

 

Ett riktigt skitväder hade vi här igår, mulet och regn i stort sett hela dagen. Så vi var inte utanför dörren, jag orkade inte ens gå ut till soptunnorna och kasta soppåsen. Så det blir första uppgiften idag att göra.

Så vad hände här hemma då 🤔. -Jo, jag hamnade i köket och där tillbringade jag några timmar. Gubben tog det lite lugnt igår och intog ryggläge ett tag.

Jag gjorde en ny sats med kombucha och denna gång smaksatte jag några flaskor med vanilj/jordgubb och vanilj/björnbär. Det ska bli spännande och se om smaken blir bra.

Jag fick för mig att göra friterade vårrullar på rispapperen som jag hade i skåpet. Så det blev ett finhackande av morötter, champinjoner, purjolök, färsk spenat, bönor, krabbsticks och lök. Sedan stekte jag allt lite lätt ihop med kokta risnudlar.

Lite trixit och balltigt att få till vårrullarna. Men med lite tålamod så gick det rätt bra ändå 😰. Sedan var det bara att fritera dem i gjutjärnspannan. Man får inte stoppa i för många så de åker ihop med varandra. För då klibbar de ihop sig och går sönder. Det lärde jag mig från förra gången jag gjorde vårrullar.

Vi spelade lite kort efter vi hade ätit och sedan blev det häng i soffan och tv-tittande resten av kvällen.


Vårrullar och edamamebönor.


Inte de vackraste vårrullar jag har sett. Men de smakade bra.


Ett gott tilltugg med sesamfrön och soja.


Ett glas vitt till blev det med.


18 kommentarer:

  1. Mumsigt! Man blir allt lite trött på vädret. Men det kommer bättre dagar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör ju det, men nu känns det väldigt långt borta.
      Kram

      Radera
  2. Vi vägrade också lämna lägenheten igår och idag ser det inte så muntert ut heller. Fast tydligen ska solen våga sig fram litegrann i alla fall i eftermiddag. Hoppas på det!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi verkligen hoppas att den gör 🙁.
      Detsamma

      Radera
  3. Maten såg i alla fall hur god som helst ut. Hoppas att ni får bättre väder i dag. Här blev det tvärtom.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lika mycket regn men inget wow väder precis.
      Kram

      Radera
  4. Ja snart är sega januari över...idag har solen orkat upp över horisonten tack och lov! Dom ser smaskiga ut, dina vårrullar. Här blir det bakad potatis med skagenröra idag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud så gott det lät med en bakad potatis och skagenröra. Det får det nog bli snart här med.
      Kram

      Radera
  5. Jag tror absolut att dina vårrullar var jättegoda. Men visst vill vi ha solen och vårt vanliga spanienväder tillbaks nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Nu räcker det med skitväder.
      Kram

      Radera
  6. Vårrullar är så gott. Hoppas ni får bättre väder i morgon. kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det och inte lika mycket regn idag.

      Radera
  7. Ser riktigt festligt och gott ut! Ja, ja vet vilket balt det är att göra vårrullar med rispapper. En gång och aldrig mer hahaha!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  8. Såg just i dag på youtube ett lätt recept
    På vårrullar som såg väldigt goda ut - kolla för skoj skull om
    du vill ha ett recept till - det äralltid kul att testa.

    Visst är det Härligt ibland med en ”göra inget” dag .
    Ha en bra dag. 🤗

    (Fredrik Poon
    Friterade vårrullar av en äkta kines)

    Leif Mannerström
    Gratinerad Löksoppa ser också smarrig ut och jättelätt.

    SvaraRadera
  9. Skitväder ute är perfekt tillfälle för ryggläge och lite trix och fix i köket. Du är så kreativ. Mums så gott!

    Ha en fin måndag!

    Kramen

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan det vara.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.