2014-06-01

Oväntat besök

Har varit långledig denna helg för jag tog tjänstledigt i fredags. I torsdags hade jag städdag här hemma. Gubben jobbade och jag hade ledigt som vi övriga har som inte jobbar inom handels. I fredags var jag en sväng till mamma på förmiddagen.
När jag kom hem ringde telefonen och en liten kille undrade om han fick komma och sova över. Så vi bestämde att mötas på Ica Maxi för jag skulle handla innan gubben slutade. Sedan har vi haft fullt ös med mycket skoj och lek.
 
På lördagen efter frukosten gjorde jag och Wilmer egen isglass med frukt i.
Vi körde vattenmelonen i mixern till saft. Sedan skivade vi olika frukter som Wilmer proppade glassbehållarna fulla med. Sedan fyllde vi på med vattenmelonen och in i frysen.
 
 
Nu var vi dags att komma ut och leka av sig lite. Så vi stack iväg till lekparken.
 
Vi försökte att gräva oss ner ända till Kina. Men vi fick ge upp.
 
Sedan flög vi iväg en sväng upp till stjärnorna.
 
Innan vi hoppade av farkosten och gick hem till morfar.
 
Där började vi snickra på en bil. Men det blev bara en ratt och en liten sittplats innan vi avslutade bygget.
 
För nu var det dags att fylla magarna med lite mat. Det blev grillkorv och lite grönsaker till oss vuxna. Wilmer ville ha makaroner till sin korv.
 
Vi badade tunna i nästan tre timmar igår. Så vi var som russin när vi klev upp.
 
I morse provade vi vår hemmagjorda isglass och den var helt okej tyckte Wilmer.
 
Efter frukost tog vi en sväng till parken idag med. Vi gungade gungbräde så det stod härliga till. Jag hade mjölksyra i benen efter alla knäböj.
 
När vi kom hem igen hade lille Axel kommit på en snabbvisit. Så Wilmer och jag bjöd på en isglass som vi gjort, och Axel blev stormförtjust i dom.
 
Lite lek hann Wilmer och Axel med innan Axel åkte hem.
 
Vi grillade och käkade rabarberpaj innan vår Wilmer åkte hem till sig.

8 kommentarer:

  1. Vilken cooling. Vad goda era glassar se ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så skönt ville inte störa, när Du äntligen var lite ledig. Men nu var väl Vilmer överlycklig. Förstår om Du fick mjölksyra i benen. Din bror var här i dag, vi handlade och mådde gott, Rababerpaj till kaffet.Det blev en matlåda hem med. med karre`. Hoppas att allt
    är bra nu, jag trodde du slutat blogga.
    Kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig kille! Kul med besök och de där glassarna ser superläckra ut!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så söt han är :) en riktigt cool kille. Kram Katta

    SvaraRadera
  5. Vilken toppenhelg o bara få vara med charmtrollet Wilmer. Den där isglassen ser läskigt god ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och det låter som helgen varit toppen, precis som det ska vara!
    Hoppas du får en lika fin vecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk dag ni verkar ha haft. Den där glassen måste nog testas, verkar vara fantastiskt god;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Glassarna ser läskande och goda ut :) Mysigt ni haft det.
    Gräva sig till Kina har inte vi lyckats med heller än...
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.