2018-08-02

Första dagen

I augusti som det var igår har bror min namnsdag. Men det blev inte kaffe på sängen utan en snabbfrukost innan vi åkte iväg och jobba en sväng. 
När vi kom hem åkte vi och gjorde en snabbdusch på Pärlan (bilen). Med snabbdusch menar jag en enkel snabbtvätt själv och inte några bauta borstar som gjorde jobbet. Men den sken så fint i solen efter tvätten och såg riktigt fin ut igen.
Vi fortsatte till Leroy & Merlin för att köpa en fläkt till Altan också 😊. Vi valde mellan tak eller golvfläkt, och det blev en golvfläkt. Det var det bästa inköpet vi gjort 😉. I förrgårskväll när vi satt på altanen med öppna rutor, hade vi en miljon mosquitos som flög in fast vi hade myggljusen på. Men nu när fläkten är igång och en liten mackapär som gubben köpt har vi inte sett någon. Dom orkar inte ta sig in i motvinden och ljudet i mackapären som blir tror jag😁.
Så när vi tog kvällsfikat igår därute och ett parti mulle satt man rätt skönt i draget från fläkten.


Klart jag fixade till det lite extra till fikat. Det var ju faktiskt brorsans dag trots allt 😉.

Bästa inköpet igår.

En bra liten mackapär.

10 kommentarer:

  1. Förstår det var ett bra inköp ;) Vi har en liten fläkt som vovven älskar att ligga framför *haha* Här går det knappt att få tag på en liten fläkt idag, slut överallt :) Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  2. Härligt när man hittar det man behöver och att det fungerar :) Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Fläktar är himla bra dom :-)

    Idag är det din tur - Stort GRATTIS på namnsdagen! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. såg på tv nyss att Ni också skall få nytta av värmeböljan 42.43+ i augusti.
    Jag måste nog skaffa mig en fläkt, jag med. Clas Ohlssons har fått hem igen. Tabletterna som var så
    nyttiga, ör slut på Aåotek och affärer., nu kom mina varor glassen slut och vitaminerna,
    Ha, ha visst är det roligt- kram igen

    SvaraRadera
  5. Gratulerar på din namnsdag! Så bra med en golvfläkt. Tror knappt att det går att få tag i någon här just nu.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Fläktar är nästan oumbärliga här nere denna tiden. Skönt att ni kan sitta på altanen igen och dessutom slippa myggen.
    Ser i kommentarerna att det är din dag idag :) Stort grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kampen för att få lite svalka är ständigt pågående. Nu väntas ju ännu varmare dagar. ��☀️

    SvaraRadera
  8. Så skönt när det fläktar lite i värmen. Kram.

    SvaraRadera
  9. Vissa inköp blir man verkligen nöjd med och jag kan tänka mig att det gällde båda!

    kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Det är olidligt varmt att jobba nu. Att fläkten går för fullt på jobbet märks knappt. Jag är så tacksam att vi satte in AC för flera år sedan i alla våra sovrum. :)
    Ha en varm och skön kväll
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.