2019-04-13

Barnens dag


Vi började dagen med att ta en långpromenad med lilla Amelia. Vi hade lovat att vara barnvakt när J o M var på sin inbokade tid för ultraljud på lasarettet. För Lilla Amelia ska nämligen bli storasyster i slutet på oktober. 

Det var lite kyligt på morgonen men det var ändå skönt i solen. Så vi stannade till i en lekpark på vår promenadrunda.

När J kom och hämtade Amelia gick jag och gubben hem och åt frukost och sedan blev det lite häng innan vi skulle iväg igen.

Vi gick ner till stan och tog bussen ut till Lindö. Nu lät det här jätte enkelt, men si det var det inte. Vi snurrade runt ett bra tag vid Söder Tull innan vi hittade rätt hållplats. Eller vi fick faktiskt hjälp av min gamla arbetskamrat som vi stötte på där. (Tråkigt B att vi inte hann att prata mer)

I Lindö blev vi bjudna på god kycklingsallad hos S o R och barnen. Efter några timmar tog vi bussen hem igen till Vilbergen. Och denna gång kunde vi t.o.m. byta i Söder Tull till nästa buss som tog oss ända hem.


En bra start på dagen 😊.

En supergod kycklingsallad blev vi bjudna på.

Och ett bra slut på dagen med dessa två 😊.

Och byta buss vid Söder Tull när vi skulle hem var inga problem alls. 

6 kommentarer:

  1. Så skönt för Er.Här kom alla problem nu börjar jag TT TRÖTTNA. pER KOMMER I MORGON
    dET BRANN I MIN MIKRO FY FAAN- JAG HAR TAGIT UT KONTAKTEN ENLIGT ÖNSKEMÅL FRÅN pER.
    Gud bevara min Kaffebryggare. Det känns inte roligt när man är gammal, och dessa problem.
    Nu skall jag taga mitt morgonkaffe. Så roligt att det gick bra med er som barnvakt.
    trevlig resa hem nu, glöm allt annat alla maskiner slut och kaputt, Hej d

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag! Så spännande att Amelia ska bli storasyster i höst.

    Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Ni har fullspäckade men roliga dagar. Vad härligt att ni hinner träffa alla barnbarnen och umgås riktigt mycket medans ni är här. Och några av dom får ni ju med er hem också. Bättre kan det ju inte bli. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Vad kul att det ska bli tillökning i flocken - stort GRATTIS till alla och speciellt till lilla familjen :-)
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med småsyskon i höst Grattis. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.