2014-04-24

Mugcake

Idag provade jag att göra en mugcake efter träningen. Jag har en receptsida med populära bloggar som jag brukar kolla på i bland. Där hittade jag denna mugcake som jag gjorde. Det blev ingen 10 poängare precis. Men nästa gång jag gör en får det bli med hallon eller jordgubbar istället. Men lätt och snabbt går det att göra sin mugcake i alla fall. Inte mer en 2 minuter tar det att fixa till den.

Ingredienser
1/2 dl havregryn
3 msk mandelmjöl
1 ägg
1 msk mjölk
1 msk kvarg
1 krm bakpulver
1-2 tsk sötningsmedel
 
Fyllning
1/2 hackat äpple
1 rågad msk jordnötssmör

Blanda ihop allt utom fyllningen. Häll ner halva smeten i en mugg eller liten skål. Lägg sedan i det hackade äpplet och jordnötssmöret. Täck med den resterande smeten. Micra kakan i 1-2 minuter på full effekt.

10 kommentarer:

  1. Det låter godare med Hallon eller
    >Jordgubbar till.

    >Här blev det en Glassbåt, inte lika nyttig förstås.


    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Det var väldans . Det här har jag aldrig hört talas om. Måste nog nästan testa det..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Spännande!
    Och jag gillar att det går snabbt=))

    Kram och fin helg//Hannis

    SvaraRadera
  4. Åh låter väldans GOTT! Får testa detta också..även om jag inte tränar hi hi...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Ett snabbt o gott mellanmål, gillas. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. jag trodde jag kommentera hos dig,
    men det var hos mig jag skrev.
    Jag mår bra , ingem hjärnblödning, men man kan tro det.
    fixar du bort det är du snäll-

    SvaraRadera
  7. Vad smaskigt gott!
    Det får man ju prova, får se om jag kan översätta alla ingredienserna.
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. hej det ör din gaggiga mamma som talar här, ha, ha sitter och skriver till Dig tror jag, hi, hi
    det var inte hos Dig det var hos mig själv, jaa jag mår bra, men man kan ju undra.
    kollade pä Janne och Lillemors hus. I det hu´set bodde en trollkarl som hette Max von hinsen,dit fick den farmor gå med kaffe varje dag, när hon jobbade för 100 år sen-

    SvaraRadera
  9. Mugcake var något nytt. Spännande! Tack för receptet!

    KRAM fina! Anna

    SvaraRadera
  10. Ser fantastiskt gott ut.
    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.