2014-05-05

Snabbt och MEGAGOTT

Här kommer ett Mug Cake recept till och den här är så himla god. Jag fick ändra lite i receptet för jag hade inte allt hemma som skulle vara i. Men den blev megagod ändå. I den här muggkakan skulle det vara Nutella, men det hade inte jag. Så jag smälte mörk choklad istället. Istället för vetemjöl tog jag mandelmjöl. Men sedan hade jag resten till receptet. Det räcker till 2st muggar eller små skålar. Vi hade vaniljglass till den. Nästa gång ska det testas med nutellakräm.



4 msk vetemjöl
1/2 dl Nutella
3-4 msk socker
3 msk kakao
1 ägg
3 msk olja
3msk mjölk
1 dl frusna hallon
Blanda mjöl, nutella, socker, kakao, ägg, olja och mjölk. Rör sedan ner hallonen. Häll smeten i två muggar och micra en i taget i 1 till 2 minuter på full effekt. Kakan ska bli gräddad i kanterna och rinnande i mitten, då är den perfekt.





7 kommentarer:

  1. Mmmm mug cake är supergott o det bästa är att det är både enkelt att göra o går snabbt, perfekt när det rycker i fikanerven.....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Farligt god!

    Nutella!! Tänk när jag var liten då var jag överlycklig med en liten ask nutella som godis. Jag skulle kunna äta upp en hel stor burk idag!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. oj vad Ni festar det är inte dåligt, men det gör Ni rätt i.
    Ni tränar så mycket så det är nog bra.

    Jag har blockat ihop tvätten, det är ju den dagen i morgon.

    ha det så skönt nu båda två
    säger Hajan

    SvaraRadera
  4. Det där ska jag prova!
    Lät väldigt gott, nutella är en favorit hos mig. Kan ätas direkt ur burken=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Oj så gott :) nu mullrar magen på mig, ordentligt. Kram och tack för receptet ....

    SvaraRadera
  6. Å så gott det ser ut! måste nog testa nån gång. Såg du testat Loka crush med, den ska jag med testa nån gång bara vi får tillbaka värmen ute :) Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Tjoho så GOTT! Detta måste testas omgående! Tack för tipset...
    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.