2017-02-22

Nog pratat...kanske

Detta tjat om vädret hit och dit tycker många. Men jag bara måste skriva lite om dagens (skit)väder. Jo, det var så att jag vaknade upp till ett vinterland i morse när jag kikade ut genom fönstret. Snöflingorna var som stora dasslock och så blåste det rejält också (vem gillar det). Så när man kom fram till jobbet var man fru Alice Cooper under ögonen av all mascara som runnit. Sedan höll skitvädret på så här till kl. 11.00 ungefär, för då började det att regna istället och termometern började att stiga uppåt. Efter lunchen fick jag vrida på persiennen så jag kunde se på datorn, för då var solen framme en liten stund. Nu hade även temperaturen ökat på till hela +6 grader. När gubben kom och mötte mig efter jobbet fick vi gå som fällknivar båda två. För då hade blåsten tilltagit igen och inte en gnutta snö fanns kvar på backen. Förutom allt blask som blivit.
Jaha, vad ville jag få sagt med dessa pessimistiska rader då. Jo, att jag föredrar vår och sommar allra bäst, och att jag inte gillar denna årstid över huvud taget.
Min morgonpromenad.

På hemväg från jobbet.

8 kommentarer:

  1. Hahaa gillar din beskrivning....;)
    Jag gillar ju snö fast det ska vara torrt och rent... så man inte behöver tvätta en hel hund så fort man varit utanför dörren...;)
    Håller tummarna att du är mer lik Alice i Underlandet än Alice Cooper i morgon då....haha
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  2. Ja dagens väder går verkligen till mannaminne....
    Sådana här dagar gillar jag verkligen inte snö, så just nu är våren väldigt välkommen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Nä nu vill jag ibte ha mer snö, jag vill ha vår. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, i dag har det varit botten.
    Det är tidigt för mig, men jaggår nog och lägger mig,
    kan ju läsa lite.
    kram Mamma H

    SvaraRadera
  5. Jag håller fullkomligt med dig. Jag som ändå växte upp i Jämtland med riktig vinter med vit och torr snö men när vädret som här velar på och går från plus till minus från snö till regn och bara bråkar är det inte roligt. Skulle gärna flytta till varmare breddgrader. Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Fy vilket tråkväder! Vi hade också blåsigt igår, men det blev en bra dag ändå :-)

    Heja våren! Må den komma på riktigt snart!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.