2017-11-07

😖😖😖

Idag har vi tagit en liten rundtur med gubbens farbror. Han skulle inhandla lite på systemet till jul och så tog vi en sväng på Coop med, för att dra hans medlemskort i poängmaskinen. 
Han gör i vanliga fall sin inköpslista på matvaror som hemtjänsten kommer och hämtar en gång i veckan. Och hemtjänsten gör beställningen till Coop och Samhall levererar hem dom. Men dom kan inte ta med brukarnas medlemskort så att deras intjänade poäng dras från deras köp när dom handlar. Utan det måste brukaren fixa själv annars brinner poängen inne efter x-antal månader. Hur sjukt som helst, för alla äldre har kanske inte någon som kan hjälpa dom med detta. Så på det viset tjänar Coop massor av pengar på alla poäng som folk inte kan ta ut. 
Nu när jag ändå är uppe i varv och skriver om detta. Så är det en sak till, det blir sällan helt rätt på det brukaren har beställt av sina varor. Antingen finns inte varan(säger dom) eller annars får dom något helt annat. Inte bara gubbens farbror som det blir fel hos. Min mamma har denna tjänst också, och det är många fel i hennes leveranser med.

3 kommentarer:

  1. Ja det där problemet med handlingen hade min mamma också när hon levde.
    Varor fattades, var ersatta med dyrare varor eller fanns inte alls med.
    Sen kunde jag ibland ta mig till affären och stödhandla just dessa saker till mamma. Som hemtjänsten inte kunde hitta. Väldigt irriterande och respektlös. Betalar man för hjälp ska man ju få den hjälp man behöver. Kram

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt jobbigt det där. Tur att ni finns där för gubbens farbror!

    SvaraRadera
  3. Men det verkar ju galet när det blir så :(

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.