2018-10-31

Går alltid hem och ner

Igår var det jobbdags igen men det var bara i närheten av Torrevieja som allt jobb var. Hade tur med vädret också under tiden vi jobbade. Vid varje lossningstillfälle var det uppehåll som tur var. För igår och inatt har det kommit en hel del regn här hos oss. 
Vilken jäkla tur att vi köpte två kycklingar på marknaden i lördags. Så den sista åkte fram ur kylen och in i micron när vi kom hem. Fanns även lite köpesallad i kylen med som åkte på tallriken ihop med den.
De sista skåpen har kommit på plats och lite mer belysning under bänkarna hade det med blivit i köksrenoveringen igår. Vi hade även sagt till att dom skulle sätta upp vår taklampa som vi köpt. Och det hade dom gjort och vi blev jättenöjda med den.
Nu är det luckor, sockel och maskiner i köket som fattas som dessa hantverkare ska fixa. Sedan kommer en av dom första hantverkarna tillbaka och sätter kaklet på väggen.


Grillad kyckling går alltid ner.


Nya lampan i kökstaket.

7 kommentarer:

  1. Skönt att det närmar sig. Jag gissar att du/ni saknar ert kök.

    SvaraRadera
  2. Inte mycket kvar nu innan ni kan börja använda köket :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med om att grillad kyckling alltid går ner. =) Snygga lampor i köket. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Det går verkligen framåt hos er och fint kommer det att bli. Kul med en ny lapa också.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag måste ju också få gratulera er, till detta nya fina kök- Lampan var ju jättesnygg, tycker jag i alla fall. Här var det b8+ grader för en stund sen. Men nu känns det åt minusgrader till, Hur tusan skall de ha det. I dag bliver det Lax här, det är ju bara jag, men det kan jag ta hur många ggr som helst. Nu är det tomt i kylen, min mamma och svärmor sade alltid, bliv aldrig utan Mjölk eller grädde.
    Det var ju för 60 år sen Nu är det tomt på både det ena och andra. Men i morgon är flaggan på topp igen, då kommer mina varor. Ringde till min kompis som är äldre än jag, hon var redan i farten för att¨
    grava sin Lax. Hon är så duktig, gnäller aldrig , Dfet är lite olika på ossmänniskor, sopm väl är.
    Vet inte vilken dag jag får främmande, men jag går ju aldrig någon stan, så det grejar väl sig.
    trevlig Helg från GUMMAN PÅ Östgöta SLÄTTEN.

    SvaraRadera
  6. hejsan, nu är det att änta en hel natt. Jaa för att få se hur långt Ni hunnt.
    Kram från gammelbäggan-

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.