2021-12-30

Alla småttingar igen

 

Martin kom förbi med Amelia och Elvis igår med så att småkusinerna kunde leka med varandra.

Det var väldigt skönt ute för temperaturen låg på nollan och små snöflingor dalade bara lite lätt.

Vi gick till en annan lekpark igår för Ellen ville visa Amelia hennes förskola som hon går på.

När det var färdiglekt och dags för lite mellis. Så jag tog jag svängen förbi affären och köpte varmkorv och korvbröd när de andra gick hemåt.

Efter mellis blev det en massa lek innan Amelia och Elvis åkte hem till sig. När de hade åkt kom Axel hem från sitt han hade varit iväg på under dagen. Så Axel, Ellen och jag gick ut och byggde en snögubbe och en ljuslykta på deras gård.

Sedan gick barnen in och jag tog min promenad ner till vattnet. Det började att skymma och det snöade fortfarande lite lätt.

Såg att det var folk ute på isen och åkte skridskor längre bort på strandpromenaden. Men jag vek upp tidigare mellan husen för att gå hem igen.


Martin, Elvis, Sophie, Amelia och Ellen.


Amelia och Ellen gungade.


Martin fixar i ordning korven till tjejerna. 


Elvis hade tofsar i sitt hår. För han ville ha som Pippi Långstrump. 

Jag och barnen blev nöjda med våra konstverk vi skapat. 


Det låg en båt kvar nere i hamnen. 



Kul att gå på gator som man inte går på i vanliga fall.

8 kommentarer:

  1. Det är så härligt att få göra alla de där sakerna med barnbarnen som man inte får göra så ofta. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det är verkligen kul.
      Snögubbe och snölykta vet jag inte när jag gjorde sist 😁
      Kram

      Radera
  2. Ännu en härlig dag! Vilken fin snögubbe ni gjorde också - där är det ett bra användningsområde för morötter ;-) Ljuslyktan var snygg den med :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen bra näsvariant till en snögubbe.
      Detsamma

      Radera
  3. Mys med barnbarn är toppen. Fin snögubbe ni gjort och ,ja det är roligt att promenera där man inte brukar gå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det tillsammans med alla barn och barnbarn <3 Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.