2021-12-17

Check på torsdagen

 

Kände att det blåste så jäkla dant när jag stack ut huvudet och skulle iväg på min morgonrunda. Så jag bestämde mig för att gå istället för att springa den.

Jag tog en vände förbi havet för nu kommer det ta ett tag innan jag kommer att se det igen. Väldigt blåsigt ner på strandpromenaden men det gjorde ingenting den korta lilla biten som jag gick där.

Sedan blev det röj när jag kom hem. Nu är alla paketen klara (nästan). Jag tog en sväng med snabeldraken, satte lite färg i håret för att försöka dölja de grå, körde en maskin tvätt, tog en dusch och kollade lite på musikhjälpen.

Vid 17.00 blev vi upphämtade av Ulrika och Mats för att äta en bit mat. Vi var på La Piazza III i Villa Martin. Har bara gått förbi restaurangen men aldrig ätit där. Det var bra mat och personalen var trevlig med. Vi fick visa vårt covidpass för att komma in också. Så allt i sin rätta ordning som det ska vara här nere.


En skön liten runda utmed havet en bit.


Inte mycket i rörelse strax innan 08.00.


Skummande vågor.


Solen finns där bakom molnen.


Ett mysig ställe.


Snyggt bakom disken.


Jag tog en wienerschnitzel som var helt okej.

12 kommentarer:

  1. Ja det var en bra avslutning på torsdagen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. En bra avslutning på dagen och resan närmar sig mer och mer...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det och i morgon bär det av.
      Kram

      Radera
  3. Nu börjar det dra ihop sig till Sverigeresa! Önskar er en fin flygtur och en smidig hemkomst.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i morgon är det dags. Tack fina du.
      Kram Carin

      Radera
  4. Åh, va gott - Wienerschnitzel! Måste vara minst 20 år sen jag ät en sån,
    Inte många restauranger, som har det på menyn. Dessutom är det sällan jag
    äter ute. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj Ruth, inte ofta vi äter ute heller faktiskt.
      Wienerschnitzel är inget jag tillagar själv så finns det på menyn så slår jag till när vi äter ute.
      Kram

      Radera
  5. Ingen dum dag alls i blåsten :-)

    Ha en fin kväller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, pix
      Ha en fortsatt fin kväll ni med.

      Radera
  6. Soligt med isiga vindar här hemma! Här är paketen klara... bara en liten julklapp till vår nya lilla familjemedlem.

    Trevlig helg och Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är klapparna nerpackade nu och vinterkläderna framtagna för avresa hem till Sverige imorgon.
      Fin helg till dig med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.