2022-12-19

Havet

 

Eftersom jag inte kommer att se havet på minst 12 dagar nu, så tog jag mig en runda ner till det igår på morgonen. Att få se solen stiga upp och höra vågorna sakta rulla in mot land. Det är en lisa för kropp och själ.



Godmorgon sköna söndag.


Tyst och stilla vid Hotel La Zenias pooler.


En ny fin dag börjar vakna till liv.


Tre fartyg som förmodligen ligger på redden för att komma in till Torreviejas hamn.


Så såg jag yogadamen på klippan.


Jag slutar aldrig att se mig mätt på detta klot.


Hade det varit sommar nu, så hade varit fullt med folk som skulle till stranden. Men inte i december den 4:de advent klockan 08.30. Då är det tyst och öde.

18 kommentarer:

  1. Vilken härlig runda!
    Välkommen till Sverige.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rundorna nere vid havet är alltid underbara.
      Tack 😊.
      Kram

      Radera
  2. Vi önskar er en fin vistelse i 🇸🇪 och en god jul! 🌲 Kram C och F

    SvaraRadera
  3. Visst är havet en lisa för själen och det är en förmån att få bo så nära. Någon form av frihetskänsla känner jag. Inlandet är alltså inget för mig. Så ljuvligt vackra bilder från din promenad.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med i allt.
      Fin måndag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Vilken fantastisk start på morgonen. Så fint! Välkomna till Sverige. Så trist att all snö töar bort nu men har vi tur kanske det kommer några flingor till jul. Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt att kunna ta promenader utmed havet.
      Jag har sett lite skitig snö nu när vi kom till Arlanda 😀 . Vi får hoppas på ny till jul.
      Kram

      Radera
  5. Så vackert och fridfullt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det att gå utmed havet.
      Kram

      Radera
  6. Vackert... nu har jag ett nytt pass. Får se om det blir spanska solkusten på sportlovet!
    KRAMAR Anna Channal

    ps. ta en promenad på Marmorstigen när du kommer hem ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi hoppas att ni kommer iväg på en liten soltripp då.
      Det är lite späckat schema när vi kommer hem. Men marmorstigen har vi gått på många gånger.
      Kram

      Radera
  7. Wow,wow,wow! Magiskt! Havet är verkligen en Lisa för själen. Välkommen "hem"
    Kram Kajsa

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.