2020-07-13

Inte mycket till regn


Vaknade till ett mulet väder igår morse. Men jag körde två maskiner tvätt i alla fall och hängde tvätten ute (det gör jag ju året om  😁). Sedan blev det en liten jobbsväng fast det var söndag. För idag bär det av nordväst ut och man vill ha allt klart så man bara kan åka iväg på morgonen.

Hemma igen gjorde jag pannkakor som skulle med på bilturen idag. Kalla pannkakor med sylt och en kopp kaffe är inte fel när man sitter i bilen och blir lite småhungrig.

Middagen blev snabb och enkel, det blev köttfärssås och spagetti. Jag hittade påsen med dyrrabarberna som jag köpte på skandinaviska i frysen också. Så jag mixtrade ihop en paj till oss som fick bli till kvällsfikat.

Efter middagen vattnade gubben våra blommor nere i trädgården och sedan båda grannarnas blommor som han brukar när de inte är här. Jag själv tog fram snabeldraken och drog ett varv med den innan jag plockade ner tvätten.

Sedan var det duschen och strax där efter hopp i säng ett tag eftersom vi just nu rullar på vägen nordväst ut.

Liten biltvätt på jobbilen.

Pannkakor till jobbresan.

Söndagens middag.

Snabeldraken på G för en svängom.

Nu är dyrrabarbern slut 🙁.

Mörkt blev det på eftermiddagen igen. Mullrade gjorde det framåt kvällen och åskvädret satte igång. Och tamejtusan så kom det lite regn också till slut.

9 kommentarer:

  1. Tack för ett bra förslag. Tror jag ska steka lite och ta med på onsdag när vi kör söderut.
    Det var längesedan och dom är ju helt ok att äta kalla :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ni är verkligen effektiva. Och det gör ju så klart allt så mycket enklare när man har saker att uträtta.
    Hur går det med din rabarberodling? Hoppas den växer upp snart nu när dyr rabarbern är slut.
    Rabarberpaj är ju så gott. Ha en bra arbetsdag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Så skönt med lite regn i hettan , kommer ner om 2 veckor . Har ni nån resa hem inplanerad då ? Ha en fin början på veckan. Ska jobba mitt sista dygn nu sen väntar 5 v semester Jipppiii //Christina

    SvaraRadera
  4. Spagetti med köttfärssås hör till mina favoriter :-)

    Det var lite mysigt med åskan igår :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag lite sugen på rabarber. Jag ska ju snart till Sverige så det får vänta tror jag. Ha en fin tripp! /C

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni får en bra arbetsdag då. I dag blir det köttfärssås och spagetti till middag här. Husse är den som lagar den och det gör han med den äran :D

    Kram och ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  7. Ja igår blev vädret lite knasigt. Men det var lika varmt ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Pannkakor är perfekt picknick-mat! Gott också!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Pannkakor kalla är supergott. Vad mycket ni hann på en dag. Här regnar det varje dag till och från. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.