2020-07-18

Härmapa 🙊


Igår var en ledig dag och vi började med att uträtta några ärenden, som att åka till trädgårdsmästaren. Där skulle vi ha mer jord och två nya krukor. Krukorna skulle vara till myntan och paprikan som vi har. De behöver mer utrymme för sina rötter för att trivas. Men när vi var där så köpte jag en ny myntaplanta istället och sa att vi kunde slänga den gamla hemma.

Sedan blev det koll på en annan Mercadona butik efter ett vitt vin som en i Sverige vill ha. Men det fanns inte där heller när vi kollade. Förmodligen var det något tillfälligt som fanns i butiken då han var här nere sist.

Efter det hem och plantera och ordna till något att äta. Jag hade sett hos Eva-Marie med bloggen Solstrimmor några goda recept som jag tänkte härma. Nu fick jag ta det som jag hade hemma i kylen till mina recept, men nästan same, same blev det.

Åt på takterrassen och tillbringade resten av kvällen där innan vi gick ner och såg de sista avsnitten på "Casa de papel". Nu ska man gå och vänta på en ny säsong, när nu den kommer 😕.

Några inköp hos trädgårdsmästaren.

Paprikan behövde verkligen en ny kruka.

Den nya myntan på plats i den nya krukan.

Nu blommar den vackra hibiskusen.

Den här växer så det knakar.

Inte vackra men så goda. Mina är inte precis efter receptet.

Jag hade baconlindade dadlar i salladen.

Jordnötsglass på frusna bananer. Med smält choklad och chokladdraperade jordnötter.

5 kommentarer:

  1. Kul att kunna inspirera... dina rätter ser jättegoda ut! Jag gjorde inte mina efter receptet riktigt jag heller, är lite som du... man tager vad man haver!

    Glad lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken bra dag det blev och lika gott som vanligt åt ni :D

    Kram och lycka till med nya plantorna.

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är på att ta hand om era växter, även om den gamla myntan fick sparken ;-)

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att flarnen var vackra, för mig ligger inte det vackra i det perfekta. Otroligt aptitretande såg de också ut, snålvattnet rann till.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  5. Men så mycket gott du ätit! En dag när jag tycker att jag har tid så ska jag börja ta hand om min trädgård. Skulle vilja ha egna grönsaker och hallon. Men det får bli ett annat år....

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.