2020-07-08

Inte en pling


Hela dagen var jobbdag men vi var bara i närområdena och på lagret. Men inte ringde det något bud som sa att han var på ingång att leverera gubbens såg 😦. Idag bär det av söder över hela långa dagen. Ringer säkert någon som vill leverera den då. Men då  får de lägga en lapp i lådan istället, och vi får hämta ut sågjäkeln någonstans inne i stan förmodligen 😣.

Har jag berättat att jag har beställt bambuhandtag till min väska som jag virkat. Hittade ett par på nätet. För jag kunde inte hitta i butikerna som jag kollat upp här hemma. Men de skulle inte komma förens i Augusti😞. Kanske precis lagom då vi ska till Sverige 🙄, -ja vem vet.

-Jo jag pysslade lite i måndags som jag skrev, och det blev 3 små ljuslyktor med guldfärg inuti. Jag hade köpt en lera på Chinobutiken som var lufttorkande och torr inom 24 timmar. 

Den var väldigt snabbtorkande när man arbetade med den.

Blev olika modeller.

Ingen lik den andra.

 Sprayade med guldkromfärg inuti i dem när de torkat.


10 kommentarer:

  1. Så snygga ljuslyktor, ser ut att vara av tunn guldmetall! Vad var det för lera? Undrar om den finns här? På måndag ska jag och döttrarna till en keramiker och låna hennes ateljé. Men då blir det nog betydligt kraftigare grejor!

    Må gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när bud inte kommer som de ska. Jättefina ljuslyktor. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Irriterande när inte saker levereras när det är sagt :(
    Jättefina lyktor. Verkar ge ett mysigt sken
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas sågen blir levererad snart. Men det verkar vara ett återkommande problem. Att de har svårt att hålla utlovade tider för olika saker hos er. Tålamodsprövande till tusen.
    Ljuslyktorna blev jätte fina. Syntes inte att det var lera. Såg ut som någon lätt metall.
    Du hittar alltid på så roliga pyssel. Och resultatet blir alltid så bra. Imponerande.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Vad trist med den uteblivna leveransen...

    Du är så himla kreativ och duktig med pyssel och knåp :-)

    Ha en fin dag och lycka till med jobbet!

    SvaraRadera
  6. Mycket eleganta lyktor. Dags för marknadsstånd snart. 😉/C

    SvaraRadera
  7. Ingen såg... inga bambuhandtag... grrr! Men ni har sol och värme i alla fall! Superfina ljuslyktor. Vackert sken.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Vad surt att ni inte fått sågen levererad. Så tyoiskt...
    Men du... vilka jättefina lyktor du gjort! =) Ser ut att vara någon liknande lera som mina små barnbarn hade när de gjorde lyktorna till mig i födelsedagspresent. Den var också lufttorkande.
    Ha en fin onsdagskväll! Och tack för dina rara ord om min blogg :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Men vilken otur med leveransen sav sågen. Hoppas det löser sig på något vis.
    Du är verkligen kreativ och så fina ljuslyktorna blev!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.