2011-03-12

Sábado







Nu fick man till en liten stund vid datorn :-)
Lördagen har haft lite måsten med en och annan liten vilopaus.
Startade morgonen med att gå en långrunda på 7 km med prinsessan. Sedan blev det frukost i dom nyinköpta skålarna, en liten titt på tv:n på det katastrofala som hänt i Japan. Sedan gick startskottet för storstädning som stod först på att göra listan. Dammsugning, tvätta golv och toastädning. Men jag har alltid lite svårt att hålla mig till en sak när jag ska göra något. Så under tiden jag städade slängde jag in tvätt i maskinen, bytte rent i sängarna + annat små fix. Som att sätta ljus i några glasflaskor jag hade, idén fick jag från Hannis. Dammsög även altanen så att vi kunde göra premiärsittningen där. Det blev med ett läskande glas och lite glosförhör. Inte för att vi ska bli spansktalande men roligt att kunna och även att förstå när någon spansk pratar med en. Efter detta satt jag en deg och tog en liten sväng med prinsessan under tiden den jäste. Av degen blev det stenugnsbakad pizza som var helt okej.
Nu sitter jag som sagt vid datorn och har tänkt att titta in hos er mina bloggvänner. Sedan är det finalen på Mello i kväll, har man nu följt alla delfinaler så får man ju offra sig att se finalen också.
Ha en toppen lördagskväll allihopa!
Förresten vad har ni haft för er idag?

4 kommentarer:

  1. Men en så'n där pizza skulle jag vilja ha...NU!:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Frukosten avklarad, lite tidigt men vad gör man med en 5 åring som inte vill sova.
    Hann med fönstertvätt i går , visst är det härligt när man städar ut vintern och låter våren flytta in.
    Ska vidare till jobbet ,har bara några dagar kvar på det stället nu.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  3. Jissis vad du var effektiv igår, du hann ju med allt vad jag gör på en vecka :) och visst blev det en trevlig tv kväll, var nöjd med vinnarlåten :) ha en fin söndag, kramen

    SvaraRadera
  4. För en gångs skull vann ju rätt låt :) De där flaskorna passar ju helt rätt till dig med tanke på bloggnamnet och färgerna på dem, fint. Pizzan ser urgod ut. Kram Katta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.