2011-03-13

Härlig dag, strålande dag




Japp, det har vi haft idag. Inte ute då, men i besöksväg hos oss. Vi har haft våra två fina barnbarn på middag idag med mams och paps såklart.
Vi åt renskavsgryta och chokladfondant till efterrätt. Chokladfondant var inte barnens favorit precis. Men som tur var hade jag köpt ett varsitt kinderägg åt dom och det blev lyckat. För ägget som Wilmer fick var det en bil i och i Julias några häftiga klistermärken.
Sedan blev det lite titt på datorn och vinnarlåten Popular med Eric Saade. Några titt till på denna låt, så kan dom den utantill som ett rinnande vatten.
Givetvis blev det lite pysselstund också, som att sticka och att måla.
Så ska jag sammanfatta min söndag så har den varit en toppensöndag

15 kommentarer:

  1. Vad roligt att få besök utav dessa raringar, ha en skön kväll, kramen

    SvaraRadera
  2. Du den där stenugnsbakade pizzan:) Mums....Vad härligt med dina små fina barnbarn. Låter som en härlig dag. Ja här dröjer det innan det blir barnbarn:) Hoppas jag hihi. Äldsta är ju bara 13. Stora kramen A

    SvaraRadera
  3. Härlig helg!
    Vad mysigt med glos förhör på altanen och barnbarnen på besök, kan det bli bättre?
    Go start på veckan,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Så flotte barnebarn! Det er koselig å være bestemor.
    Mitt barnebarn bor dessverre lang unna, men om 14 dager reiser vi for å feire hans 2 årsdag. Gleder meg. Ha ei flott uke! : )

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilken härlig helg du har haft.
    Jag har jobbat , har bara några dagar kvar där nu.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  6. Så gulliga de där.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Det LÄT som en Toppensöndag även i mina öron..
    Fast gillade de inte chokladfondanten....kanske för stark chokladsmak för barn....nog bättre med kinderägg ändå:)
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  8. Gullungar! Så söta och glada barnbarn du har, måste vara en riktigt härlig känsla! En sån lycka..
    Det låter som om solen skiner på dig, inte hos mig men det är 9+. Längtar så väldans efter att kunna vara ute och göra ditten o datten utan att frysa ihjäl. Men som sagt den är på väg..

    kram kram till dig

    SvaraRadera
  9. Barnbarn låter mysigt. Det ser jag fram emot att få.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  10. ohhh vilken mysdag!
    må väl, varmkram lotten

    SvaraRadera
  11. Klok gubbe du har som är lite tokigt i min favvoblomma: orkide!

    Här hemma trängs 80-talet plantor just nu, för jag har precis sålt av halva samlingen till en likasinnad i orkideklubben, så nya plantor kan få plats här hemma :-) Tur att min gubbe inte protesterar :-)

    Kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Så mysigt det ser ut!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Här blir det med några tittar per kväll på just Eric och popular dottern är så där fullkomligt galen i honom, men jag förstår :)
    Sött besök hade du i allafall. Kram Katta

    SvaraRadera
  14. Halloj!
    Vilka små sötisar som varit på besök.
    Låter som ni haft det trevligt.
    Eric Saade är populär här också,särskilt hos lilltjejen.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Tack så mycket för din fina hälsning hos mig! :-) Vad roligt att du ville vara med i min utlottning, jag tackar för det och lägger dina lotter i lotterilådan.

    Vilka små sötnosar du har, jag förstår att det är mysigt när de kommer och hälsar på. Kinderägg är gott, det tycker till och med jag, så gammal jag är :-). Men... jag skulle nog ha föredragit renskavsgrytan ändå.

    Ha en riktigt fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.