2011-03-27

Vitaminkick





Halloj på er, hur blåsig har eran helg varit då?? Här har det varit blåsigt som bara den med betoning på mest idag då. Hade jag varit några kilo lättare hade jag lyft idag när jag fick vinden i ryggen när jag var ute med prinsessan.

Här har helgen sprungit på med snabba steg som vanligt, men lite har det blivit gjort i allafall. Hittade vår gamla citruspress bland gömmorna i ett skåp. Så den åkte fram och det blev färskpressad juice till frukosten. Gud så gott det är, men det är ju inget man har tid med varje morgon. Men man kanske ska ta det som en helgvana.

6 kommentarer:

  1. Här har det inte varit så blåsigt .Utan sol och himla fint väder tills för en stund sedan.Nu är det lite grått och trist men då tänder vi massor av mysljus inne så då blir det bra....Ja färskpressad apelsinjuice är ju bara så himla gott.Jag fick ett tips av en vän jag som har varit så mycket sjuk att pressa citroner.Så jag pressar 3 st om dagen men inte på fastande mage utan typ efter mat.Ja min familj tycker att det är å surt .Men jag tycker det är friskt .Sedan är det mycket antioxidanter i det så man blir pigg,sedan är det bra mot urinvägsinfektioner som jag råkat ut för.Så det är nyttig .Men jag har inte blivit sur.Hahaha.Jag är glad att vi går mot rätt årstid......ja nu blev det mycket.Ha en skön kväll vännen.Vår kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Visst är det skillnad med färskpressad, är ju så himla gott, jäklar vad kallt det varit idag, trodde nästan det skulle bli snö...ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera
  3. Så gott med färsk pressad juice, det är år och dag sedan det gjordes här hemma.
    Helgen här har varit blåsig, mysig = barnen och barnbarnet på middag igår. Sorglig idag då jag tog bort min älskade katt. Tackar som frågar.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Gud såååå gott, älskar färskpressad juice...

    Mmmmmmmmm.

    Här har det oxå varit väldans blåsigt, fre å lör natt tyckte jag att det kändes som att taket skulle lyfta;)

    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Maken fick en läcker fruktpress i julklapp, tyvärr används den inte så flitigt. Men visst är det underbart med färskpressad juice. Det MÅSTE bli en helgvana hos oss också ;o)

    Ha en skön start på veckan!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Mmm va gott! Äkta vardagslyx. Önskar er en fin vecka! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.