2011-03-22

Nu är dom på G

Äntligen har vi temperaturer som överstiger +10 när man kollar termometern. Jag hade ingen mössa eller vantar på mig när jag knallade hemåt från jobbet idag. Där emot skulle jag ha behövt sten i fickorna, för blåsten tog tag i en ordentligt ibland. Men till slut var man hemma rejält genomblåst och håret som en trasselboll.
Hemma i vår trädgård upptäckte jag att snödroppar, krokus och julrosor blommar. Så nu får man hoppas att rådjuren hittat godbitar någon annanstans.
Vill visa att våra skogschampinjoner är på G upp ur lådan som vi köpte för ett tag sedan. Så snart är det dags att skörda.

14 kommentarer:

  1. Åh ja, idag var våren här på riktigt med. Solglasögon på och vantar av. Soliga hälsningar från Katta ;D

    SvaraRadera
  2. Ja, här har det börjat storma också så in i norden! Jag vet inte vad som har hänt, det skallrar i fönsterrutorna!

    Vilka vackra blommor du har i din trädgård... åh, här ligger snödrivorna höga fortfarande...

    Ha en fortsatt fin kväll!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  3. Champinjoner på väg upp!
    Läckert, har bara sett det på tv innan..mums.
    Våren gör stormsteg nu, så himla skönt. Jag har en massa bilder men tänkte att det kanske skulle bli tradigt att visa dem. Slänger in några i veckan, så får iaf du se. Medelhavet gav mig en sådan ro i själen, går nästan inte att beskriva. Särskilt efter denna vargavintern.

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  4. Tittar bara in för att säga hej!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med egen svamp, kommer nog att smaka förträffligt, ha en skön kväll, kramen

    SvaraRadera
  6. O va härligt! Här var det precis lika dant idag men underbart med sol. Jag såg snödroppar idag för första gången i år. Kram

    SvaraRadera
  7. Storm i alla fall på gränsen. Vad roligt att hattarna tittar fram.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  8. Det var sjutton vad dom växer fort, vad roligt och godare champinjoner lär ni ju aldrig ha ätit.
    Vad jag håller med dig om jobb/ledighets funderingen...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Kul att titta in här hos dej!

    Så häftigt att odla svamp själv! Tack för såstipset i inlägget innan också. Måste testas!

    Må så gott!

    Monika

    SvaraRadera
  10. Ja, man kan inte få allt ;o) Nu har våren kommit till oss också idag med strålande sol och 10 grader, men det blåser här med. Men men...vi ska inte klaga ;o) Fick mig en stund i solstolen och i rosenrabatten. Det var helt underbart att äntligen få sätta igång med trädgårdsbestyren :o)

    Häftigt det där med skogschampinjonerna! Jag måste bara prova det nångång :o)
    Ha en skön onsdag imorgon!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  11. Hej !

    Häftigt :)
    Ha en fortsätt bra vecka!

    Kram Och God Natt!

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Tack så mycket!Det kommer bli jättebra.
    Äggen älskar jag att göra.Försöker att bara göra ett exemplar av varje.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  13. De var väl för gulliga de där svamparna :)
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  14. Så gott med hemmaodlade svampar! Roligt!

    Trevlig kväll!
    Annelie

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.