2011-03-20

Snabbt som tusan


Har även denna helg gått. (Liten fundering) Vi har sju dagar i en vecka, vem var den knasige som bestämde att vi skulle jobba fem av dom och bara vara ledig två. Hade jag fått bestämma så skulle jag delat upp det lite mer lika på jobb och ledighet. Som att jobba 3 dagar och vara ledig 4. Det klingar inte helt fel i mina öron i alla fall.
Men från mina små drömmar som aldrig kommer att uppfyllas, vilken helg det har varit. Solen har lyst både lördag och söndag. Och i går kväll var månen gigantisk när man tog kvällsprommisen med prinsessan.
I fredagskväll när jag och gubben skulle fixa till lite gott att stoppa i magen. Mixa vi ihop en riktig god kall sås till köttet och potatisen. Vi tog lite av varje från kylskåpshyllorna åhhh, jädrans vad god den blev. Den bestod av turkisk yoghurt, soltorkade tomater, majonäs, vitlök och flingsalt.

2 kommentarer:

  1. Det ble nok en god saus!
    Ha en flott uke! Klem : )

    SvaraRadera
  2. Det där är något jag skulle kunna tänka mig!
    Jobba tre, ledig fyra=))

    Visst har vädret varit fantastiskt.
    Det får bara inte komma mer snö nu.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.