2016-06-12

Inte ofta

Det är inte ofta som vi ligger på alla fyra och rensar våra rabatter. Många kanske tror att vår trädgård skulle vara klinisk ren från ogräs. Eftersom gubben min är i blombranschen, men icke sa nicke. Båda gillar vi en trädgård som är mer levande en perfekt ända ut i fingerspetsarna. Nej, vi är inte sådana som blir irriterade på att grannen inte plockar bort sina maskrosor i sin trädgård. Men några gånger per år gör vi ett ryck och rensar bort det värsta. Igår var en sådan dag här hemma. Vädret var ypperligt, inte för varmt utan helt lagom för det. I öronen hade jag lurarna och lyssnade på senaste boken av Sofie Sarenbrant, "Tiggaren". Hur tycker ni en trädgård ska vara?
Några kärror blev det.
 
Liten sillmacka och en öl att svalka strupen med till lunchen.

5 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt med sådan lunch och dessutom en bok i öronen när du jobbar, hur bra som helst:) kram kram

    SvaraRadera
  2. Den skall nog vara som Er trädgård. Skönt när era barn och barn kan röra sig och ha det fint och gott.
    På tal om gott, den brickan gick inte av för hackor heller.
    stor kram.

    SvaraRadera
  3. Ja nu har jag "övertagit" en helt hopplös trädgård...en trädgård som varken sett spade eller grep på de senaste 10 åren. Nåja, kanske blir den lummig och vild om några år...men sen gillar jag välklippta gräsmattor också! Det får bli en blandning :)
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Sillmacka smakar allra bäst att äta ute när man har slitit! Perfekt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Låter som en sund trädgård tycker jag, levande. Brukar gilla ogräs till viss del men i år har vår bostadsförening anlitat en ny firma att sköta gården och de alltså jösses!! De klipper runt ogräset och gör små runda rabatter med bara ogräs i! Planterar vissna blommor... Resten de gör och inte gör ska vi inte tala om, känner mig så uppgiven. Kram Katta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.