2019-12-14

La Zenia


Vi gick en promenad bort till La Zenia jag och gubben på förmiddagen för att handla lite grejer. Jag på Primark och gubben på Media Markt. Vi sprang in en sväng på Alcampo med och köpte ost och skinka så vi slapp ta vägen förbi Mercadona på hemväg.

Vi stannade till på köpcentret och tog en kaffe på ett café innan vi gick hem. Fikat gick på 9,30€ så vi lade en 10€ på brickan där kvittot satt. Servitören kom och hämtade brickan men kom aldrig tillbaka med våra pengar. Servitören var t.o.m. och tog upp beställningar bredvid vårt bord. Men vår växel hade han inte med sig ut någon gång. Klart vi hade tänkt att lämna dricks, för det gör vi alltid. Men man kommer ut med växeln och inte tar för givet att man får det som är upp på 10€. Så nu frågade vi istället om vår växel när han gick förbi vårt bord. Han vände på klacken och kom sedan ut med vår växel och ställde den på bordet och bara gick. Men nu lämnade vi inte ens en cent i dricks, utan tog våra pengar och gick.

Hemma igen blev vi inbjudna på fika hos grannen också som åker hem till Sverige igen och kommer inte tillbaka förens i vår. Satt ett bra tag hos dem innan vi gick hem till vårt och gjorde i ordning middagen.


Kaffet var gott men servisen var dålig.

 Julkrubban på La Zenia.

 Tacos på kalkon blev det.

4 kommentarer:

  1. Vilken god taco det ser ut som :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig julkrubba. =) En del service personal borde få gå en kurs i hur man uppför sig mot sina kunder.
    Det var bra att ni inte lämnade någon dricks efter det bemötandet.
    Din mat ser alltid så frestande god ut. En del av dina mattips har jag ju provat och njutit av också. Tack för det.
    Ha en mysig tredje advent nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Mums så gott det såg ut. Nej, dricks var något servitören inte va värd när han betedde sig så där. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Godvänner, jag heter Laura, från Stockholm - Sverige. Jag är sjuksköterska på Sahlgrenska universitetssjukhuset i Sverige. Jag är gift i mer än 6 år med två barn, mitt förhållande till Andrea min man vid första året var söt, romantisk och senare blev mardröm fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskar på mig och letade efter ett sätt att få en snabb skilsmässa , vi slogs upp för 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek. Jag älskade min man så mycket. Jag vill inte förlora honom till en annan dam. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att känna sig illa mot mig längre ... Jag ville bara att han skulle vara hemma för att älska mig för alltid. Jag förklarade min situation för en vän på jobbet, min vän Jennifer hon berättade för mig att snarare kontakta hjälp av en kärleksstiftare som heter Dr.Oduduwa från afrikana nation med magisk kärlek stavdelningsbön för att återvända tillbaka ex love, att han har kraftfullt begåvad charm för att få tillbaka kärlek och förtroende i alla trasiga äktenskap eller trasiga kärleksförhållanden, jag trodde och provade och det fungerar för mig, jag skickar e-postmeddelande till Dr.Oduduwa svarade kan hjälpa mig att föra tillbaka min ex kärleksman hem hem med omedelbar charm kärleksdel, jag var mycket glad över att hitta den här mannen som hjälpte mig, jag följde alla hans instruktioner noggrant steg-för-steg böner och incantation jag gjorde själv i mitt hus med ljus ljus på natten. Oduduwa berätta allt jag kan göra hemma under nattbönerna älskar stavningsprocessen. Jag gjorde allt enligt anvisningarna. det började fungera för mig eftersom jag inom några timmar senare fick ett telefonsamtal från min man, jag var så förvånad och chockad eftersom han har slutat ringa eller skicka meddelanden till mig sedan de senaste 3 månaderna, nu gör jag omedelbart en kärlek stavningsböner min make Andrea kom hem för att be om ursäkt för mig, jag är så glad hur kärleksdel fungerar positivt på min man inom 2 dagar han är hemma. Just nu lever min man och jag båda lyckligt i kärlek mer än någonsin tidigare. Jag är glad åt den stora mannen Dr.Oduduwa för hans begåvade talanger. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag rekommenderar uppriktigt Dr.Oduduwa till alla som vill återställa förlorade kärleksförhållanden eller kärleksförhållanden för att hitta verklig kärlekspartner.
    {Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.