2020-06-01

Slappt och skönt


Hade en väldigt lugn och skön söndag igår. Jag körde några maskiner tvätt. Slappade vid datorn, tog en siesta på takterrassen, åt rester som blev kvar sedan dagen innan. Jag fick fina sms från barnen på morsdag. Även om man tar det lugnt så rusar timmarna iväg och helt plötsligt så var det kväller igen. Kollade lite på tv:n innan vi hoppade i säng för vår skönhetssömn 😉.

Några bilder blev inte knäppta igår. Men jag har en massa fina bilder på de mindre  barnbarnen som vi fått på sms. Det värmer gott i hjärteroten när sådana kommer eller vi pratar med dem på whatsapp. Tur att det finns dessa möjligheter när man inte kommer till Sverige.

 Axel som blir 7 i år och börjar skolan till hösten. 

 Elvis som växer så det knakar. Blir 8 månader nu i Juni.

 Väldigt lik sonen här när han var liten.

Vem kan skrika högst. Amelia såklart.

På bushumör med pappa.

Solstrålen Ellen.

Klart man ska skratta upp sig ordentligt med mamma när man ska ta kort.

7 kommentarer:

  1. Dom är så fina dina barnbarn. Det är verkligen tur att vi lever i en digitaliserad värld. Så ni precis som du sa kan ha kontakt med barn och barnbarn medans det är omöjligt att resa.
    Jag hoppas att det snart blir möjligt för alla att återförenas med sina nära och kära runtom i världen.
    Ha en bra början på nya veckan och nya månaden.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen ni får komma hem till dem snart ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på nära och kära! Ja, det är tur det finns kommunikationer! Vi skickade ett gäng utskrifter med bilder på barnbarnen till våra gamla föräldrar så de fick njuta av bilder på de små barnbarnsbarnen, det skänkte stor glädje!
    Tack för länkningen till mig i och med min fråga om er karantän ;) :)
    Här i Sverige säger man att munskydden bara hjälper för att jag inte ska smitta andra, de hjälper inte mig MOT smitta. Och eftersom ingen smittad ska vara bland folk så behövs alltså inga munskydd... rätt eller fel, med munskydd eller inte, inte vet jag? Jag är i alla fall glad att slippa ha dem, om jag ska vara ärlig. Man ser ytterst, ytterst få med munskydd faktiskt.
    Vad skönt att ni kan träffa lite vänner igen, det är ni väl värda efter er instängda period!
    Myntasaft, det lät gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Fina bran o barnbarn, /Christina

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder av dina små kära :) Låter som en skön dag också...
    En ny vecka stundar, vädret är soligt och VARMT här. Väldigt varmt! Men jag ska inte klaga.
    Kram och ta hand om dig!
    Titti

    SvaraRadera
  6. Vilka fina söta barnbarn du har. Kan tänka mig att du blev glad över alla bilder! Hoppas att ni snart kan få träffas på riktigt och krama om varandra! Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.