2020-06-05

Urladdningen kom


Var klibbigt och varmt redan på morgonen när man gav sig iväg till jobbet. Vi var vid saltsjön igår till en kund och på det lilla stoppet som var fick jag ett antal myggbett på benen rätt så snabbt. Kunden berättade att det har varit extremt jobbigt i år efter allt regn som kommit under tidiga våren. Efter fem på dagarna gick det inte att vara ute längre.

Vi var tvungen att tanka pärlan på vägen hem för reservlampan lyste röd och då stod vi ju precis bredvid Chinobutiken. Så det blev två flugor i en smäll där. För gubben skulle ha nyckelbrickor och jag har fått för mig att virka så jag behövde en virknål. För varken virknålar eller stickor följde med till Spanien när vi flyttade. Nu var det bara jag som kom ut med min virknål när vi var klara för några nyckelbrickor hade de inte.

Så det blev en sväng upp till järnhandeln hemma hos oss, och där hittade gubben vad han skulle ha och jag hittade även en sak som jag skulle ha.

Det hade varit klibbigt och kvalmigt hela dagen och nu började det dra in mörka moln som täckte himlen. Det blev en urladdning till slut  med buller och bång, men något nämnvärt blött blev det inte.

 Full tank, tack.

 Tänkte på IFK Norrköping när jag såg detta hus.

 Bästa järnaffären, tror jag.

 Så kom det mörka moln.

 Sedan blev det ordentligt mörkt.

 En varsin bacon och svampomelett till middagen.

Skulle ha behövt någon eller några storlekar större på virknålen.

9 kommentarer:

  1. Här kom det både åska och ett rejält skyfall. Men det varade inte så länge :-)
    Haha! Intressant att se vad det månde bliva av ditt virkprojekt :-D

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Glömde: Fy vad jobbigt med myggen! Vi har också haft besvär av dom, men inte i närheten av vad dom verkar ha där vid sjöarna...

    SvaraRadera
  3. Synd att det inte kom mer regn. (Våra) blommor gillar sånt ;)
    Spännande att se vad du ska virka
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en rejält mörk himmel!
    Virkningsprojektet ser spännande ut men en större virknål hade nog varit bra. Nåja, ibland får man inte allt.

    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Nej så spännande! Ska du virka en sisalmatta??

    Kramar och god helg från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Usch vad mygg är jobbiga :(
    Ja, det var allt en mörk himmel!
    Undrar just vad du ska virka för något? ;) :)
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  7. vad kul att du ska virka ,finns en fin Garn butik i Torrevieja som heter Garnhimmelen, 13 min från däe vi bor med bil. Sök på Google Maps. //Christina

    SvaraRadera
  8. Mygg gillas inte! Vi fick regn här idag...äntligen! Det har varit varmt o torrt ett tag nu.
    Så var det helg igen :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  9. Vad spännande att se vad du har kommit på att man kan virka av grov hampa. Sånt som jag har på min katts klöspelare.
    Här är det blåsigt idag och regnet riktigt hänger i luften.
    Ha en härlig helg nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.