2020-06-17

Lite ändring på dagen


Startade dagen som en ledig dag och körde igång en tvättmaskin och åt frukost i lugnan ro på altanen. Men ett litet telesamtal ändrade på förmiddagen lite snabbt. Ett litet extra arbete kom till och de inplanerade sakerna för dagen flyttades lite framåt istället.

Men när jobbet var fixat blev det en sväng till Chinobutiken för att köpa till några kylklampar till kylväskan för midsommarfirandet på stranden. Sedan vidare till Skandinaviska för att köpa sill och gräddfil. Men gräddfilen var slut, så det fick bli turkisk yoghurt istället. Det sista stoppet var Mercadona för att köpa potatis och något kött till grillen lite senare på midsommarafton.

Vi blev så sugna på sillmacka så det fick bli några knäckemackor med sill på och en kall öl när vi kom hem uppe på takterrassen. Slängde mig ett tag i en solstol och slumrade till en stund innan jag tog plockade ner tvätten och sedan gick och duschade av mig.

Kvällen blev lugn och skön utan att dumburken blev påslagen innan vi gick och lade oss.

Frukost på altanen.

 Knäckemackor med ägg och sillbitar på.

 Var över hos grannen och klippte av några doftrankor.

 Gubben sköter grannens blommor nu när de är i Sverige. Så jag hjälpte till lite med ansningen igår.

 Mitt lilla face och jag tog en spa-stund.

Egenodlade tomater, mums, mums.

7 kommentarer:

  1. Det är ju bra att kunna vara lite flexibel när det dyker upp extrajobb sådär hux flux :-)
    Låter som ni kommer att få en härlig och god midsommarafton :-)

    SvaraRadera
  2. Hallå! Nu har jag läst ikapp mig här och njutit av fantastiska utflyktsbilder! Ja, inte bi-svärmen kanske... ;)
    Men du, vad konstigt med mammografi-undersökningen... Usch vad jag skulle känt mig bortkommen...
    Kram och ha det gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Så bra att kunna ställa om snabbt när det blir ändring i planerna. ÅH vilka härliga bilder på mat du lägger upp ,fantastiskt fräsch fukost och sillmackan såg ju helt underbar ut. :) Här vräker regnet ner , ganska behövligt för vår gräsmatta o sen blir luften så frisk o härlig. //Christina

    SvaraRadera
  4. En sillmacka kan aldrig vara fel. Så gott när det är varmt och man behöver få i sig något salt.
    Vad mysigt med midsommar på en strand i Spanien. =) Här blir det att slåss med myggen som vanligt.
    Men vi ska få fint väder i alla fall. Alltid något.
    Ha en bra dag
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. En lite uppfräschning innan midsommar ��
    Sillmackan såg jättegod ut
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så god din frukost såg ut. Sill är inte min grej men jag vet att många uppskattar det väldigt mycket. Men man kan inte tycka om allt.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.