2021-07-03

Fredag var det visst

 

När jag gjort min morgonrunda åt vi frukost och jag körde 2 maskiner med tvätt. Sedan blev det en dusch och göra sig i ordning för att uträtta lite ärenden.

Först en sväng in till Torrevieja, nästa stopp var posten hemma hos oss, sedan en snabbsväng in på Alcampo innan hemgång.

Hemma igen tog gubben tag i grannens uteplats och spolade av den. För idag kommer deras son med familj dit. Så slipper de hålla på med det på sin semester. 

Jag själv höll till inomhus och pysslade lite tills han var klar med detta. Sedan blev det en fredagsdrink på takterrassen i skuggan. Vi satt där ett bra tag innan vi tog tag i några sysslor till innan vi startade upp grillen för middagen.


Solen håller på att stiga upp för dagen. Lite besviken på kommunarbetarna som glömt bort vår gata. Så himla mycket ogräs nu på den.

Fredagsdrinken blev en slush Bellini.


Vår fina Hibiskus som gubben fick av grannen för ett par år sedan. När de skulle kasta den för den hade ohyra på sig.


Den vissnar ner varje år, och varje år tror inte jag den ska komma på nytt.


Men det gör den och får stora silkesliknande blommor. Som tyvärr bara blommar för en dag. Tur att inte alla knoppar slår ut samtidigt.



Grillad entrecote och sallad till den.

14 kommentarer:

  1. Gillar alla färger som hibiskus finns i :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns en hel del sorter och färger av den.
      Kram

      Radera
  2. De är svåra att bli av med de där hibiskusarna. Inte för att jag vill bli av med dem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vem vill bli av med dem 😄
      Kram

      Radera
  3. Det var verkligen en vacker bild på er gata men synd att de inte håller efter ogräset bättre.
    Så juste av gubben din att ta hand om grannens terrass. Skönt för dem att slippa börja med det.
    Hibiskusar är så vackra!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man hjälper sina grannar som inte är här hela tiden. Vi har all tid i världen.
      Ja det är en vacker blomma.
      Kram Carin

      Radera
  4. Soluppgångar är fantastiska! Men de är alldeles för tidiga på somrarna. Då sover jag! Fredagsdrinken är en favorit hos mig! Så god!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är den lite senare än i Sverige 😉 och då försöker jag vara uppe och när jag ska springa.
      Kram

      Radera
  5. Hibiskus är en väldigt vacker blomma. Men för mig som inte har
    gröna fingrar är den svårskött. Tyvärr.
    Drinken såg frestande god ut.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är hibiskusen en blomma som vem som helst kan sköta.
      Kram Carin

      Radera
  6. Jag får komma ner en sväng med trimmern så det blir ordentligt gjort ... 😘.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen, men inte med trimmern 🤣🙈

      Radera
  7. Jättefina blombilder -du tar mycket fina bilder.
    Tycker så mycket om denna bloggen (enkel rak och utan en massa ”tillgjorda kommentarer”) härlig.
    Ha en fin dag.☺️
    Marie USA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och ha en fortsatt fin lördag du med ☺.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.