2021-07-20

😱

 

Startade måndagsmorgonen med en löprunda och efter den blev det frukost. Körde en maskin tvätt och hängde den också innan jag hoppade in i duschen.

Sedan gjorde vi oss i ordning för att ta en tur med pärlan och uträtta några ärenden. Och försvinna hemifrån ett tag och slippa oljudet från våra spanska grannar som är här nu i sitt semesterhus. De bor i Madrid annars och har inte varit här på över ett år nu.

Oljudet som vi nu har fått höra på några dagar ca. 1 timme om dagen 😨. Kommer från något blåsinstrument, men vilket vet vi inte. Men det är någon av deras barn som tränar för att bli bra på det. Och det kan jag säga är väldigt långt därifrån just nu 😱. Det är inte heller samma tid varje dag som hen tränar. Så man vet aldrig när eländet sätter igång. Men igår hade vi tur att ge oss av när övandet satte fart. 

Vi åkte först och fixade en grej inne i Torrevieja. Sedan vidare till trädgårdshandeln för att köpa jord. Vi ska nämligen dela på vår strelitzia (papegojblomma) som växer så det knakar. Så att den hamnar i 2 st. krukor istället.

När vi kom hem gick vi ner till poolen och tog oss ett dopp. Låg där och skvalpade ett tag innan vi gick upp och hem till vårt igen.

Jag fixade till maten som blev några matiga mackor som man blev mätt på. Efter det åkte ett spel fram och vi satt där med vårat kvällsfika i godan ro.

Då får jag ett sms från Ulrika som undrar om vi ska med till IKEA. -Ja, varför inte, IKEA är en kul affär i mina ögon 😄. Kanske inte i gubbens då. Men han hängde på han med. 

Så vi var där 2 timmar innan affären stängde och shoppade loss. För ändå om jag nu inte skulle ha något från början. Så hittar man alltid något som är "bra att ha" där 😊.


Nästan en timmes löpning blev det.


Vi borde få klippkort på våra jordköp snart.


Ser ni!!! Vi var inte ensamma i poolen igår. 3st. inkräktare var där 😉.


Stekta mackor med en massa gott på.


Här har jag inte varit (förutom när jag jobbade då) sedan vi köpte barnstolen till våra barnbarn när de skulle komma.



Bra att ha köp eller dumköp. De kan man fråga sig 🤔.


10 kommentarer:

  1. Ikea är kul att besöka och alltid följder det med något hem :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Att lyssna på någon som övar på ett musikinstrument kan verkligen vara enerverande så jag hoppas att det blir snabba framsteg.
    IKEA är vi sällan på trots att det ligger så nära. Ärligt talat så är jag ingen större fantast men samtidigt så kan man fynda mycket där.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi verkligen hoppas 😁.
      Vi var sällan på IKEA i Sverige heller när vi bodde där. Det blir ofta merköp när man är där 😉.
      Men visst kan man göra fynd där med.
      Kram

      Radera
  3. Jobbigt med grannar som lever om! Hoppas dom åker hem till Madrid snart igen.

    Lite dålig planering att tvätta på måndagen när det är "billighets"-el dygnet runt på helgerna. Fast jag tycker det är bra att du inte konkurrerar så hårt mot mig när det kommer till ekonomipriset ;-)

    Himla svårt att komma tomhänt hem från IKEA. Bästa sättet är egentligen att inte åka dit alls. Åtminstone om man strävar efter att få ekonomipriset :-D

    Ha en fin dag i värmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fortfarande vårt avtal med iberdrola på dag/natt taxa. Så jag tvättar när det är billigt.
      Det har du så rätt i att man ska undvika att åka till IKea om man inte vill förstöra pengar.

      Radera
  4. Ikea gör det alltid..får en att handla även om man egentligen inte ska ha något alls. Kul med lite bra köp i alla fall.
    Mindre kul med oljuden. Precis sådana ljud som kan göra en tokig. Hoppas han snart blir bättre eller tröttnar.
    Mackorna såg så goda ut!!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så.
      Idag satte hen igång att träna vid 19.00 så jag höll på att sätta kaffet i vrångstrupen.
      Mackorna var jättegoda faktiskt.
      Kram

      Radera
  5. Skrattar lite här åt oljudsmakaren. Kan inte vara så roligt för någon. IKEA är alltid roligt, man hittar som sagt alltid något man typ behöver. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tror inte vi är de enda som tycker det låter hemskt 😖.
      Visst är det så och ljusen är bäst på IKEA.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.