2021-07-17

Havet

 

Det blev en skön sovmorgon igår. Så något ut och springa när solen kommit upp blev det inte. Men jag tog mig en promenad längs med havet istället.

Bestämde med gubben att vi skulle ses borta på La Zeniastranden. Men när jag kom dit såg jag att det fanns inte en parkeringsplats någonstans. 

Så när gubben kom hoppade jag in i bilen och vi åkte tillbaka till Playa Flamencastranden. Där hittade vi en parkeringsplats på höjden. Sedan gick vi ner till strandbaren och satte oss.

När vi satt där och tittade på folk så fick jag se en äldre kvinna och man som sprang omkring som om de letande efter något på stranden. Sedan haffade de patrullerande poliserna på cykel som kom på strandpromenaden. Kvinnan började att gråta och mannen pratade i sin mobil i ett kör. Ett tag var det som om hela stranden stannade upp och tittade på dem och poliserna.

Vad som hade hänt vet jag inte för vi kände att vi hade suttit väldigt länge där på stranden och ville åka hem. Men vi får hoppas att allt löste sig och allt gick bra för dem. Det kan inte ha varit någon vattenolycka i alla fall tror jag och gubben. För ingen var nere vid vattnet och sprang. Och någon badvakt tog de inte kontakt med heller.

Hemma lite senare blev det middag på takterrassen och lite kortspel innan mörkret kom. Sedan blev det en film som hette "Rust Creek" på Netflix. Ingen 10 poängare men den gick att titta på.


Gick Allén upp mot Zeniamar centro comercial och gick sedan ner mot Punta Prima.


När jag gått över vägbron på 332:an var jag sedan snart nere vi havet.


Där fläktade det skönt.


Efter promenaden var det gott att svalka strupen med en kall öl.


Det var gul flagg igår och mycket sand i vågorna syntes.



Det blev pasta penne med aubergine och fino, finoskivor av rökt pavo.


Som sagt ingen 10 poängare men gick att se.

6 kommentarer:

  1. Oj vilken dramatik där på stranden! Skulle gissa att dom nog hade blivit bestulna på något, skönt att det inte verkade handla om nån drunkningsolycka i alla fall.

    Ha ännu en varm dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite läskigt när det blir sådär på stranden tycker jag.
      Ha en bra dag du med.

      Radera
  2. Oj, vilken dramatik det blev där. Skönt i alla fall att det inte handlade om någon drunkning.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi verkligen hoppas att det inte var.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Dramatik på stranden är ju nästan som en film.Inte kul när det är på riktigt. Ja inte alltid man väljer rätt film. Jag är expert på att hitta de sämsta. Fniss! Maten ser ljuvligt god ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är otäckt när det händer.
      Jag är rätt kass på att välja bra filmer med.
      Pasta är ett säkert kort alltid.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.