2021-07-23

En blandning

 

Lite av varje blev gjort på Casa 66 igår. Jag pysslade en del och så började i en ny bok, som bladen började trilla ur. Det kan lätt bli så med gamla pocket böcker ibland. Tur de var numrerade sidor i alla fall. Gubben pysslade med, fast inte med blommor igår utan med nya solcellslampor som han har köpt.

Jag tog även fram snabeldraken framåt kvällen och körde en svängom med den innan jag och gubben tog ett kortlir innan tv:n slogs på.

Så det var en lugn och skön torsdag här i huset, med andra ord.


Jag satte en deg som fick långjäsa under dagen. Som sedan blev goda grova fröfrallor av.


Jag smälte plastpärlor i ugnen. Som gick jättesnabbt.


Färdigsmälta.


Det blev en hög.


Sedan var det bara att trä upp dem på gummitråd och göra ett somrigt armband.



Korv stroganoff och ris blev det till middag på kvällskvisten.


14 kommentarer:

  1. Fina färger på armbandet :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somrigt så det förslår, helt i min smak.
      Kram

      Radera
  2. Egentligen var det kanske synd att boksidorna var numrerade. Du kunde ha satt ihop dom lite hipp som happ och vips! så hade du skapat ett nytt mästerverk som du kunde ta åt dig äran av ;-)

    Kul idé med armbandet!

    Ha en skön dag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jahaja, 🤔 tänkte inte på det 🙄😃.
      Ja visst var det.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. En sådan bok, en med väldigt många och väldigt lösa sidor, läste jag vid en pool på Rhodos en gång. Plötsligt kom en vind och tog alla sidorna och blåste runt dem så de flesta hamnade i poolen. 🤔😃😁😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😱 Då blev det ingen slutläsning av den boken då 😂.

      Radera
  4. Så smart sätt att göra ett fint armband på! Något som jag skulle kunna göra med lilla S. Tack för tipset och ha en bra fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blir lite roligare pärlorna när de smält, och helt klart en rolig sak att göra med barnbarnet.
      Ha en fin fredag du med.
      Kram

      Radera
  5. Så fint armbandet blev!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket roligt armband! Du är fiffig du.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de blir lite originella eftersom pärlorna inte smälter precis likadant.
      Tack, du är inte så dålig heller du ☺.
      Kram

      Radera
  7. Vilket smart och snyggt sätt att skapa av alla dessa pärlplattepärlor. Ska föreslå mina pyssliga barnbarn !!! Roligt att läsa din blogg. Ha det gott önskar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett litet kul sätt, faktiskt.
      Tack, och det fint du med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.