2021-07-26

Söndag

 

När jag vaknade igår morse kände jag inte något upp och hoppa med en gång. Utan jag vände mig bara om i sängen och blundade lite till. Nästa gång jag slog upp ögonen kände jag, att nu var det färdiglegat och hoppade upp. Eller rättare sagt jag reste mig upp och tog tag i frukosten.

Sedan när allt var fixat inomhus tog jag min bok med många lösa sidor i och gick upp på takterrassen. La mig i skuggan och läste några kapitel.

Gubben var flitig i solgasset och tog tag i citrusträden på gården. Han klippte upp och ur dem lite till.

Vi gick iväg till poolen som nu är öppen igen och tog oss ett dopp. Vi var inte ensamma igår men någon trängsel var det inte heller som tur är.

När vi kom tillbaka började jag med maten och jag hade fått lite inspiration från denna blogg "Bland kastruller och vinglas" . Så det blev en egen variant av en ljummen potatissallad och kokt wienerkorv till.

På kvällen gick vi upp på takterrassen för att försöka lösa ett mysterium med en solcellsljusslinga som helt plötsligt slutat lysa. Gubben fick den att lysa igen utan att veta vad han hade gjort. Det är bra jobbat tycker jag. 

Vi började på en ny spansk serie på Netflix "Förlorad" eller Pérdida som den heter på spanska.


Nu sitter man inte i några lummiga citrusträd längre.


Vår middag.



Bra vackert när solen försvinner bakom hustaken.

6 kommentarer:

  1. Vilken vacker kvällshimmel ni kunde njuta av!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Funderade just vad jag skulle göra till middag ikväll
    Korv var redan klart så det får bli en potatissallad till :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att jag löste det åt dig 👍😄.
      Kram

      Radera
  3. Så fint ni har det på terassen! God mat som vanligt! Vi åt grillad kyckling och potatissallad på vår balkong i kväll. Tack för tips! Har sett många bra spanska serier och filmer! Ska kolla in Perdida.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, tur vi kan tipsa varandra när idéerna tryter 👌.
      Vi tycker också det finns många bra spanska serier.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.