2021-10-29

Ett skoprojekt till

 

Efter några trasiga nålar och ömma fingertoppar är jag nu klar med mitt senaste skoprojekt. Nej, jag äger ingen fingerborg och har inte hittat någon på Chinobutiken heller. Så med fingrar och tång har nålen åkt fram och tillbaka genom tyget.

Denna gång har jag försökt broderat på dem efter jag hade färgat dem. Broderat har jag nog inte gjort sedan jag gick i skolan. Eller, jo det har jag kom jag på. Jag broderade 2 små tavlor med korsstygnsmönster någon gång i början på 90-talet.

Men det var ett kul skoprojekt och jag blev nöjd med mitt resultat. Och nu har jag ytterligare ett par skor som ingen annan har precis likadana av.


Som vanligt köpte jag ett par billiga skor på Primark.


Färgade dem så det fick en ljusbrun färg.


Gick inte efter något mönster.


Utan bara hittade på allt eftersom jag broderade.


Så inget är exakt lika på skorna.


Men det har sin lilla charm det med.


Korsstygn, raksöm och franska knutar.


I morse plingade det till i mobilen och detta kort kom. Idag var det Axels tur att ha Halloweentema på sin skola. En riktig läskig kille blev han.



12 kommentarer:

  1. Kul med lite annorlunda skor :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skorna blev 👍! Kram och trevlig helg! C

    SvaraRadera
  3. Häftiga skor, så snygga. Kul när man gör något själv som ingen annan har. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är lite kul att veta att man är ensam om det man har på fötterna 😉😁.
      Kram

      Radera
  4. Wow, så häftiga och fina skorna blev! Så kreativ och duktig du är.
    Vilken skrämmande men fin axel :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det ångar väl på lite mycket ibland med idéer i huvudet 😳 . Men jag tycker det är kul 😁.
      Riktigt skrämmande pojk 😉.
      Fin fredag till dig med.
      Kram

      Radera
  5. Perfekt! Vilket jobb! Så duktig du är! Jättefina och originella. Jag broderade mycket för 20 år sedan. Min mamma broderade in i det sista. Du får be dina barn att skicka ner en fingerborg. Läskig liten krabat!

    Trevlig helg och kram! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag får köpa en i Sverige själv när vi är där i jul.
      Ha en fin och bra helg du med.
      Kram

      Radera
  6. Så himla fina dom blev, skorna! Duktiga och kreativa du :-)

    Gaahhh!!! Du borde lägga ut varningstext innan du lägger ut en sån där läskig bild som den sista... ;-)

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag ska försöka komma ihåg det nästa gång 😉 jag gör det.
      Ha en fin dag du med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.