2008-02-09

Bomber!







Jag brukar göra egna tvålar som jag slår in i snyggt papper och ger bort i stället för en blomma. Nu har jag även gjort lite badbomber som också är en enkel och kul grej att göra.

1st. BADBOMB
70g. Bikarbonat
30g. Citroncyra
ca.20 droppar doftolja (köpt på Panduro)
Tvålfärg efter behag (köpt på Panduro)
Olivolja

Blanda bikarbonat, citroncyra och doftolja. Droppa i tvålfärg, ta inte för mycket då blir vattnet så väldigt färgat när man badar. Häll sedan i olivolja tills det blir en lagom konsistens. Det får inte vara allt för löst, så man kan forma en boll av röran. Lägg att torka 1 dygn. Jag har också gjort hjärtan nu. Tog ett pepparkasmått, pressade ihop röran och försiktigt tryckte ut det.






4 kommentarer:

  1. Vilken kul idé att göra badbomber själv. Måste vara en jätteuppskattad sak att få i present t.ex...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Ja, det har varit en lyckad gåva att ha med sig istället för en blomma som man brukar ha.

    SvaraRadera
  3. OH vilken bra idé, hoppas det är ok att jag kopierar receptet.

    Hälsningar Mamma D

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.