2024-04-30

Vi startade veckan med regn

 

Det var ingen skillnad på vädret igår utan vi körde en repris på söndagens väder. Men det var ju måndag så det blev några telesamtal för gubben angående svärfars bortgång. Men nu är det inte långt kvar innan gubben åker till Sverige. För vissa grejer måste man ju vara på plats för. Och så ska han träffa vår flock med, som nu var ett par månader sedan för hans del. Och när gubben kommer tillbaka så är det min tur att ta en tripp till Sverige och få träffa flocken.


Stora vattenpölar lite varstans på morgonrundan. Innan regnvädret brakade löst igen.


Men lite penseldrag har det blivit när det varit skitväder. Jag har väldigt många vykort nu 🙄. Och fler lär det ju bli. För det här tycker jag är skoj och meditativt samtidigt. Och som ordspråket säger. Övning ger färdighet.

14 kommentarer:

  1. Det är onekligen en hel del att ordna med i samband med ett dödsfall. Husse håller fortfarande på med bouppteckningen och sedan ska det göras ett arvskifte också. Förstår att gubben din behöver åka till Sverige och finnas på plats. Bra att ni kan dela på er så att Ixa har det bra hemma.

    Kram och god Valborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är verkligen mycket och så en massa underskrifter hit och dit.
      Ja, vi gör så numera när vi ännu inte tagit tag i biten med att flyga med henna. Och vi känner inte för att lämna in henne någonstans.
      Tack och detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Ja det finns alltid något att pyssla med, även inomhus. Snart får det bli marknadsstånd för vykort Carin. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör ju det. Sådant som man skjuter upp när solen tittar fram.
      Hahaha, det tror jag inte.
      Kram

      Radera
  3. Så fina vykort du målat, så duktig du är! Tror du jag kommit igång som jag så stort sa jag skulle? Nehejdå. Boken är fortfarande tom. Fortsätt nu när du är igång.
    Glad sista april!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo så kan det vara med vissa saker. Man är lite trög i starten, men sen händer det. Så var det för mig.
      Ja, det kommer jag att göra. Och minst en teckning om dagen är mitt motto.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Fina akvareller och en bra och rolig syssla. Hoppas regnet slutar... här har vi sol och vackert väder!

    Fin valborgsmässoafton till er! Men ni firar väl inte det. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag tycker det är jättekul att måla.
      Idag har vi haft uppehåll och framåt middagen steg temperaturen över 24 grader.
      Nej här firas inte Valborg.
      Kram

      Radera
  5. Vad duktig du blivit med akvarellpenseln! Kul att du visar.
    Vi håller fortfarande på med allt som ska fixas efter mammas bortgång i januari. Allt tar tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det går framåt i alla fall och jag tycker det är skoj fortfarande i alla fall.
      Jo, det gör ju det. Vet hur det var med min pappa och mamma.

      Radera
  6. Börjar med att beklagar sorgen, vilket aldrig ör roligt. Desto roligare kommer det bli att träffa flocken.
    Såg något klipp från Spanien där det rann floder på gatan.
    Fina tavlor, du är duktig med penseln
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det var skönt för svärfar att han fick somna in. För han hade varit dålig en längre tid nu. Men som du säger är det aldrig roligt när någon går bort. Att få träffa flocken igen kommer att bli skoj.
      Det är ju så det blir här när det regnar en längre tid här, tyvärr.
      Tack, jag kämpar på och tycker det är skoj.
      Kram

      Radera
  7. Vilken talang! Och det där är de bästa slags korten man kan få av någon. Sådana de gjort själva. Vad du är kreativ och konstnärlig. Har du alltid varit så eller kom det efter att du hoppat av ekorrhjulet? För mig är det så att det första som tryter vid stress är kreativiteten. Verkligen fina kort.
    Ha det gott!
    Kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja det har jag ända sedan jag var liten faktiskt.
      Gillar att skapa med händerna och se hur något till slut blir till.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.