2024-05-05

Länge sedan

 

Vi åt frukosten och tog det rätt lugnt på förmiddagen. När det var dags för en promenad med Ixa så tog vi den nere i dalen. Så hon kunde springa lite fritt. När vi hade gått hela dalen gick jag vidare ner till marknaden och köpte churros åt oss. För det var så länge sedan vi åt det.

Ixa och gubben satt och väntade på mig så att vi gick tillsammans hem igen. När vi kom hem tog vi en varsin öl och sedan satte vi oss och åt churros som fortfarande var lite ljumna med en massa socker på.

Vädret var toppen så det var utomhus vi var mest hela dagen. När kvällen kom blev det en restmiddag på bordet. Vi hade kvar grillat kött från fredagen. Så det fick bli en pastasås med det köttet i.

Vi kollade på en film på Netflix när vi satte oss vid tv:n och sedan var det hopp i säng för mig.


En lugn och skön morgon.


Vi sneddade över Playa Flamencastranden.


Så himla gott det här var.


Det var inget fel på restmaten heller.



"Pain Hustlers"
Efter att ha förlorat sitt jobb tar en kvinna som kämpar för att uppfostra sin dotter ett jobb i desperation. Hon börjar arbeta på ett misslyckat farmaceutiskt start-up, men vad hon inte förväntar sig är den farliga organiserade brottsligheten hon hamnar i.

16 kommentarer:

  1. En god liten lunch/mellis där. Njut av söndagen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen 😊.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Sköna morgnar och dagar... Nu blev jag sugen på churros till kaffet. Det är så mycket Spanien för mig. Du är lite som Kajsa Varg... du kan laka god mat på det mesta.

    Må gott och Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det får inte bli för ofta av dem. Utan det måste gå ett tag så man får ett sug efter dem igen, tycker jag.
      Du är inte så dålig i köket du heller 😉. Du har gett mig inspiration många gånger.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Va härligt det såg ut på stranden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att strosa på stranden på morgonen är underbart.

      Radera
  4. I Sverige kunde jag ibland hitta glutenfria churros på marknader. Men det har jag inte lyckats hitta här, tyvärr, för det är himla gott! Den serien har vi sett, bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, tror inte jag sett några sådana här heller.
      Det är verkligen gott, men det får inte bli för ofta.
      Det var en film vi såg 😉😃, men den var bra.
      Kram

      Radera
  5. Det lät som en bra och behaglig dag. Churros är inte riktigt min grej faktiskt. Tycker det är lite för sött.
    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det. Och det är väldigt sött och det gillar jag ibland 😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Så härligt det låter att låta sin hund springa så där fritt på en sådan plats. Lyckosamt :)

    SvaraRadera
  7. Så gott med churros och så härligt med promenad i Dalen så Ixa fick springa fritt och rastas av =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Churros är smarrigt och Ixa var nöjd.

      Radera
  8. Vilka sköna promenadvägar ni har. Både för er och för Ixa.
    Jag hoppas att ditt blodtryck är bra nu. Så att du mår bra igen.
    Ha en bra vecka nu i Casa 66. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt blodtryck är helt okej nu. Så jag mår toppen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.