2008-02-28

Repris


Var och veckohandlade idag efter jobbet. Då tar man det som står på listan + lite till som vanligt. Jag tror aldrig jag har handlat bara det som står på min inköpslista. Jag tog en grillad kyckling för jag tänkte det får bli en pastasallad när jag kommer hem för det går snabbt. Kommer på mig själv att alla maträtter ska gå så himla snabbt i veckorna. Men jag brukar lägga lite mer energi i helgerna på maten. Så det vart pasta idag igen, och ingen gråter eller gnäller för det. Som vanligt gjorde jag mat för ett helt kompani, och denna rätt är inte så god att göra paj eller omelett på. Men grabben hade två kompisar här och dom var hungriga, så nu är pastasalladen slut och ingen är gladare än jag för det. :-)
Jag skulle köpa vit färg för att måla möblerna med. Men då var den vattenbaserade slut och det fanns bara lackfärg kvar. Så det blir att få köpa det i stan istället.

12 kommentarer:

  1. Hej!
    ja visst blir det mycket pasta? Man vill ju bara att det ska var klart och in i munnen.
    Just i veckorna tycker jag att det är svårt att komma på vad man ska äta. Ibland står det helt stilla i huvudet :)
    Ha en bra kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, man får helt enkelt torka totalt där uppe. Ha en bra kväll du med

    SvaraRadera
  3. Härligt med pastasallad :) Känner dock igen mig - snabbt i veckorna & långkok till helgen ;)

    Kram Jes

    SvaraRadera
  4. hallå! tack för din kommentar på min blogg, känns underbart spännande med flytten. lovar att snart komma tillbaka med nya inlägg och bilder från huset.

    din pastasallad såg toppengod ut, idag blir det hämtmat från grillen i flyttstöket.

    fina kläder du visade från ellos, brukar handla bäddtextilier där och gluttar på ett par hissgardiner.

    stor kram sara

    SvaraRadera
  5. Hej! Kul att du tittade in tillmig och att du gillade mina paket!
    Trevlig blogg du har!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  6. jag känner igen mej i det du skriver om vackohandling... fniss.... fast jag brukar tappa bort listn efter typ halva affären, och då får man ju lite mer spelrum med det man lägger i vagnen....

    SvaraRadera
  7. Hej! Tack f�r bes�ket och avstampet hos mig. Det �r s� kul att se vilka som varit och h�lsat p�. P� �terseende!

    SvaraRadera
  8. Hej! Kul att du hittade in till mig och tack för din kommentar. Nu fick ju jag tillfälle att kika in hos dig oxå, helt ny blogg för mig. Ser att du är aktiv och alltid på språng liksom... Om jag inte vet vad vi ska äta nån dag ser jag att du har bra recept hos dig. Blev så glad när jag läste att det är nån mer som gör för mycke mat, spec om vi ska ha nån sås till. Kan inte göra lite sås... Gör alltid till ett helt kompani och när vi ätit är kastrullen ff halv... Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  9. God Morgon!!Mumsfilibabba...blir såå hungrig nu när jag ser bilden...ser alldeles utsökt ut ju!!!
    Ja, jag är med sån..skriber alltid listor(annars glömmer jag ju hälften)men sen blir det så mycket annat som inte var tänkt..bästa är när maken åker...då blir det inget extra...knappy det som står på lappen ens;) !!!

    Tack för rara, söta ord om våra ägg!!
    Ha en härlig helg!!

    ♥Kram ÄggMillis♥

    SvaraRadera
  10. Pasta är gott...mums.Jag skulle ku´nna leva på det.Men då knorras det här lite.Älsklingen älskar potatismos...det kan han äta till allt.
    Pastasalladen ser sååå god ut.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Jes: Tur att jag inte är ensam då :-)

    Sara: Väntar med spänning att få se ditt nya hus. Lycka till.

    Frida: Din blogg gillade jag oxå. Kommer tillbaka dit fler ggr.

    Faster Atta: Får skylla på det nästa gång vagnen är proppfylld med varor som jag inte skulle ha.

    SvaraRadera
  12. Colonialeast: Ja, visst är det.

    Sommar-rummet: Du ser vi är inte ensamna om detta fenomen, fast man tror det.

    Millan: Min gubbe är lika dan som jag, så det hjälper inte här hemma.
    Du ska ha en skön helg du med
    Kram Mamma C

    Pernilla: Jag tycker om pasta oxå, men inte i en hel vecka. Fast gubben och grabben skulle lätt äta det varje dag.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.