2014-02-22

Lördagsresumé

Morgonen började med att jag satt en deg på jäsning innan vi stack till gymmet.
På gymmet var det löpbandet som gällde idag.
Sedan var det snabbt hem och fixa till frukost och slänga sig i soffan och se tjejernas 3 mil. Men det blev ju storslam till Norge.

Efter skidorna var det utgång och hämtning av ved = ett nytt träningspass. Men jag hann upptäcka att våren tittat fram i vår trädgård innan vi åkte iväg.
Efter 2 kärror ved är man lätt trött i armarna och ingen Hoa Hoa precis utan mera som en orangutang med armarna släpandes i backen. 
Då gjorde jag denna sorgliga upptäckt i trädgården. Inte en skadeskjuten kråka utan en död skata var detta.
När vi kom in var det hockey och spel om bronset. Det var en utklassning av Finnarna mot USA. Till detta tog vi en liten vindrink.
 
Nu var det dags att fixa degen som jag satt i morse. Gjorde painriche av degen med flingsalt på.
Det blev toppen till räkorna som vi åt innan vi hoppade i badtunnan.
 
Här njöt vi i ett par timmar tills vi såg ut som två russin. Då gick vi upp och duschade och såg på mellot. Men jag vet inte om det var något som var riktigt Woow denna gång heller.
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Vilken dag ni har haft, lite av varje och mycket gott!
    Låter som en toppen dag tycker jag.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  2. Trots bara slit och släp, har Ni
    ju haft en jättefin dag.

    Vi hade det bra med, Pizza i vardagsrummet till Hocky spelet.
    innan din bror åkte hem tog vi
    kaffe och en varsin Semla.
    er åkte hem efter andra ronden, jag fimpade tvn och lade mig ett tag. Nu har jag läst att Canada vann, träkigt med Bäckström som inte var ren,
    Så jävla dumt, förstörde ju all glädje med de andra medaljerna.
    Så är det

    SvaraRadera
  3. Tenk at det alt begynner å bli vår og at det blomstrer hos dag... her har det snedd i dag og våren er minst 2 mnd borte..
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra Gry :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.