2024-04-20

Det var fredagen

 

Det var lite att ta tag i igår. Kanske inte för mig men för gubben. Mycket telesamtal med långa väntetider, kopplingar hit och dit innan han kom fram till den han skulle prata med gällande svärfar. Jag själv gjorde inte så himla mycket utan var bara en stöttande hand om det var något papper eller annat som skulle tagas fram.

På eftermiddagen fick vi fikagäster som snart åker hem till Sverige och kommer inte tillbaka förens till hösten igen. Gubben sköter deras blommor och kollar till huset åt dem då. Så det var mycket blomsnack runt bordet.

När de åkte hem till sitt tog jag Ixa på en promenad sedan var det dags att sätta igång med middagen när vi var tillbaka. Vi åt på altanen och efter det blev det en stund vid tv:n som det brukas.


Havet såg inget inbjudande ut igår.


Blåsigt och en massa sand i luften.


Jag målade naglarna ljusblå. Fick lite inspiration från Anna. Det är visst vårens trendigaste färg 2024.


Så blev det en dagens med penseln. Lite kluddelikludd som alltid.


Så har den röda doftrosen slagit ut.


Sedan kom fikagästerna och vi bjöd på uppstekt sockerkaka med grädde och jordgubbar på.


Det blev en hittepågryta på kalkon till pastan.


Vi och tog ett glas rött till maten.

8 kommentarer:

  1. Kludd låter inte som rätt ord för dina verk. Du är jätteduktig. Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du, och jag tycker det är skoj det är huvudsaken.
      Ha en fin helg du med.
      Kram

      Radera
  2. Vad fint du målar. Det är verkligen avkopplande tycker jag. Beklagar bortgången av din svärfar. Livets gång tyvärr. Snygga naglar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag håller med dig att det är avkopplande.
      Tack, och visst är det så. Och han har det mycket bättre nu.
      Ja, det blev bra med den ljusblåfärgen på dem.
      Kram

      Radera
  3. Det blir en del arbete när någon har dött och för er som bor i ett annat land blir situationen speciell. Husse håller på med sin mammas bouppteckning nu och vissa saker går inte snabbt. Det är papper hit och fullmakter dit.

    Så fint du målar men med din kreativitet hade jag inte förväntat mig något annat. Vilken alldeles utsökt vacker ros! Den borde du måla av.

    Önskar en fin lördag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir ju det, och gubben har en inplanerad resa hem till Sverige nu i början av maj.
      Tack, och jag tycker det är så kul att skapa grejer. Kanske ska prova att måla av rosen. Så långt har jag inte tänkt. Målar mest bara något som ploppar upp i huvudet under tiden.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Det blir lätt mkt att ta hand om efter ett dödsfall. Det är så kul att få se dina alster, du är verkligen bred i din kreativitet! Hoppas ni får en fin lördagskväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir ju det.
      Jag tycker det är så skoj att skapa med händerna 😊
      Vår lördagskväll har varit bra.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.