2024-04-25

I mitten av veckan

 

Igår blev det en långsittning framför datorn. Kanske inte för mig men för gubben. Det blev strul med mitt mail-program. Som sedan genererade i att det blev lite galet i bloggen med mailadressen osv. Men framåt middagen så var det löst. Och i min värld ska sådant här med datorer bara fungera och inte hålla på att strula. Så det är tur jag har gubben.

Framåt kvällen skulle vi gå ut och äta med våra svenska grannar som är här nu. Så vi gick ner till Chili Pepper som de gillar. Först var det knappt något folk där. Men bara efter en halvtimme så var restaurangen fylld med gäster. Så det blev en väldigt hög akustik där i restaurangen. Nästan så man var lite slut i huvudet när vi gick där ifrån.

Vi blev inbjudna på kaffe till grannarna när vi kom hem. Men först gick jag en sväng med Ixa som hade varit själv när vi var iväg och åt. När kaffet var urdrucket tackade vi för oss och gick hem till vårt. Sedan blev det en kort stund vid datorn innan jag hoppade i säng.


Månen lyste så stark och fin när vi gick till havet.


Och när vi var framme vid havet gick solen upp.


Fullsatt på Cavern innan solen började dala och gå ner.



Gubben tog anka i apelsinsås när vi käkade.

8 kommentarer:

  1. En bra dag i trevligt sällskap. Själv kan jag tycka det är jobbigt när ljudnivån blir för hög.
    Önskar en fin torsdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var den. Förutom ljudnivån på restaurangen då.
      Hoppas din torsdag har varit bra med.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Trist med datorstrul! Det är som med tåg. När det funkar går det som på räls. Men blir det stopp, då blir man skitirriterad!!

    Anka m apelsinsås, så gott! Tänk att vi tittar på samma måne! Just ni är den magiskt här hos mig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det är verkligen inte skoj när datorn strular.
      Ja, den var jättegod gubbens anka. Själv åt jag en currykyckling.
      Precis så är det 😉😀.
      Kram

      Radera
  3. Jag håller med, datorer (& bilar) ska bara funka :) Jag är duktig på att göra webbplatser och hantera mejl. Men sen fyller gubben ut med sin kunskap. Skönt ni fick ordning på din burk! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte bra på detta. Så jag är glad att gubben gillar att lösa problemen när och om det uppstår.
      Kram

      Radera
  4. Så trevligt ni hade det och så spännande med apelsin i. Ha jag fick oxå sitta ett längre tag häromdagen då mun gamla bloggs design strulade och försvann. Fick testa nya teman och inget vart bra. Då jag fortsatt har den bloggen öppen vill jag ju ha fin design på. Vart ett enkelt tema, men vart bra till sist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket gott med apelsinsås till anka.
      Det är så frustrerande när saker och ting inte fungerar och man får lägga en massa tid på det.
      Skönt att du fick till det på din blogg.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.