2024-04-22

En lugn och skön söndag

 

Jösses vad jag frös på vår morgonpromenad. Det blåste och det var inte några ljumma vindar precis. Så när jag kom hem och det var dags för frukost fick det bli en tallrik havregrynsgröt för mig. För kall yoghurt ville jag inte ha.

Fram mot middagen började solen titta fram. Och hittade man en ställe där det var lä så var det jätteskönt. Jag hittade mitt ställe under våra små citrusträd i trädgården. Så där satt jag och njöt och virkade i godan ro.

Middagen blev på altanen framåt seneftermiddagen och sedan sjönk vi ner i soffan och kollade tv:n. En liten blandning av film, Robinson och serie.


Här kryllade det av kaniner när vi gick på morgonen.


Satt och njöt i trädgården.



Det fick bli vegetarisk pasta när jag hade rotat runt i kylskåpet. Hittade en aubergin som jag rostade i ugnen. Och sedan blev det en gryta på den med lite annat smått och gott i till pastan.


8 kommentarer:

  1. Hej Carin! Snygga turkosa naglar! Längesedan jag virkade. Det var kul! Virkade kläder till mina små troll.

    Dito! Min söndag var lika dan... en kylig (+2°C), lugn och skön söndag. Ska bli 18°C nästa vecka!! TJOHO!!

    Önskar dig en bra start på veckan! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det var du som inspirerade mig 😃.
      Jag virkade ju en massa Bucket hats förra året och nu är det en massa restgarn kvar. Och det kan ju inte bara ligga och samla damm 😉.
      Här är vädret lite sisådär just nu med. Låga temperaturer för månaden.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Ohh vad gulligt med små kaniner. Ja här är det oxå kyliga vindar, burr. Så mysigt att virka, önskar jag kunde dwt

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är jättesöta men Ixa blir precis tossig.
      Ja, det är ett konstigt väder både här och i Sverige.
      Virka är avkopplande tycke jag. Och det är inte så svårt heller.

      Radera
  3. Även här är det kallt men det är ju inte lika förvånande. Hoppas att det blir varmare hos er snart.
    Maten såg som vanligt väldigt god ut!

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att vädret vänder hos oss och er med snart.
      Kram

      Radera
  4. Det ser riktigt gott ut med den vegopastan! Jag har kommit från virkandet/stickandet.. men det kommer väl tillbaka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var god 😊.
      Det går i vågor här med med virknål och stickorna 😉.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.