2015-06-30

Ett litet tips

Kommer med ett litet tips om ett gott mousserande vin från Italien. Vi beställde hem till midsommarafton och fick våra flaskor i en fin trälåda.

BESKRIVNING
Vackert gnistrande blek laxrosa. Direkt doft med inslag av hallon och röda vinbär. Fin mousse, läskande lätt och trevlig rosé med frukt mot odlade hallon och bigarråer, god eftersmak med drag av hallon och tranbär. Fin syra i smaken och bra fruktighet
Detta vin passar utmärkt att dricka väl kylt som aperitif. Eller till lätta förrätter.


 

7 kommentarer:

  1. Det till och med jag kan intyga var riktigt gott.
    Så trevliga lådor det är till.
    Så roligt att jag kom på hur jag fick igång det igen, på tangentbordet.

    Nu skall jag in igen till Skansen.


    kram från mammaH

    SvaraRadera
  2. Men så snygg flaska och en härlig röd färg! Gott o bubbligt också! Beställt hem... hmm. Finns den på systemet?

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Snygg flaska och det låter ju gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Låter väldigt gott!
    Såna tips gillar jag=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Tack så ♡-ligt för Tips & vacklra foton/Kram i kvällssolen

    SvaraRadera
  6. Vintips är alltid välkommet.. Önskar dig en riktigt fin fortsatt sommar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Vintips uppskattas alltid och jag som inte är förtjust i för söta viner så låter det här helt perfekt. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.