2024-04-26

En vanlig torsdag

 

Torsdag igår och då var det dags för veckohandling. Så det blev en tur till Mercadona vid lunchtid. Helt okej med folk i affären så det gick snabbt. Handlade inte en grej mer än vad jag hade skrivit ner på inköpslistan. Men fick se när jag kom hem att jag glömt att skriva ner parmesanost och estragón (dragonkrydda). Men det är inget som är ett måste utan får vänta till nästa gång.

För ett tag sedan när gubben skulle ha en krydda i kryddskåpet så ropade han på mig. Han hade ställt upp 5 eller kanske det t.o.m. var det 6 st. 🙈 burkar med torkad dill på bänken. Varför har vi så många undrade han.  

Så här är det. När man är kort i rocken som jag är så ser man inte längst in i kryddskåpet. Och dra fram en pall för att kunna se in i skåpet det gör jag inte varje gång vi ska handla. Och gör man inte det så ser jag bara de kryddor som står längst fram i skåpet. Och då kan det bli en dubblett(er) av en krydda 😉🙄.

När vi kom hem så åkte gubben iväg och handlade en ny stol på Chinobutiken och några flaskor rödvin till vinstället.

Eftermiddagen satt vi på takterrassen och njöt i solen. Jag satt med min virkning och gubben klurade på ett litet projekt.

Kvällen blev en stund vid tv:n innan jag hoppade i säng. För igår var jag väldigt trött och satt och nickade vid tv:n. Och då kan man hoppa i säng istället.


Inte en kotte på Playa Flamencastranden. Så vi gick ner på den.


Ixa nosar och gräver i sanden.


Jag sa godmorgon till en ny dag.


När det var färdig lekt så gick vi hemåt igen.


La Moscastranden.



Vi åt sallad och stekta skivade lårben från kalkon till middag.

4 kommentarer:

  1. Här kommer det också fram dubbletter av kryddor ibland. Värst av allt när man upptäcker att man har tre stora förpackningar hela vitpepparkorn! Räcker flera år, hihi!
    Ha en fin helg och hoppas gubben löser problemet.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter skönt att det inte är bara jag som har detta problemet 😄.
      Det har han redan gjort. Och det blir ett nytt litet bord 👍.
      Kram

      Radera
  2. De där kryddskåpen över spisen som jag hade förr har jag lagt ner, för där blir kryddorna knappt använda. Så numera har jag en kryddlåda, det passar mig väldigt bra :) Det är dags att klura på lite projekt här också. Ha en fin fredagskväll! KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag också i Sverige. Och det är kanske dags att ha en sådan låda här med.
      Gubben har klurat klart här. Nu är det bara att börja snickra.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.