2020-08-13

En dag hos tatueraren

 

Igår var det dags att besöka tatueraren i La Zenia för vi hade en inbokad tid hos honom.

Gubben skulle fylla i lite grejer på sin sleeve och jag skulle lägga till ett löv på min ranka på benet. Ett löv för vårt lilla barnbarn Elvis som föddes 2019.

Sedan hade jag en sak till som skulle dit på min arm. Nämligen livets träd som jag tänkt länge att jag skulle vilja ha. Men med många idéer i huvudet hur det skulle se ut, sa det klick igår när jag satt där och blev gaddad.  Jag ville ha 12 st. små blommor i trädet också som symboliserar våra tre barns familjer. 

Skulle det komma till något mer litet barnbarn i vår flock, så är det bara att gadda dit en röd blomma till i trädet. Precis som jag fått gjort med bladrankan på benet när ett nytt litet barnbarn kommit.

Så nöjd med min tatuering.


Ser ni hjärtat som grenarna formar.


5 kommentarer:

  1. Det trädet var jättefint��
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint. Och väldigt stilrent. Kul sätt att ha barn och barnbarn nära sig.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Modigt gjort... Dom enda sticken jag gjort i armarna är högst ofrivilliga, det är när det är dags för dropp som det sticks där :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Jag har funderat länge men inte kommit till skott och lär nog inte göra det. Så smart tänkt att kunna lägga till fler blommor vid behov.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh det blev ju jättefint , så fint med grenarna som blir till ett hjärta. //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.