2020-08-07

Hann med mycket


Förutom att jag jobbade till middagen igår så hann jag massor på dagen. Efter jobbet tog vi svängen genom Torrevieja. Först var det  vattning och lite tillsyn hos vänner som snart kommer ner till sin bostad. Sedan vidare in till Paseon i Torrevieja och till butiken Ale-Hop för att köpa en sak till våra små barnbarn.

Efter det fortsatte vi till tatueraren borta i La Zenia. Vi har varit förbi där hundra gånger tror jag och det har aldrig varit öppet. Men nu skrev Christina igår på sin blogg att hennes man skulle dit och tatuera sig, så vi gjorde ett nytt försök. Men icke sa nicke det fanns ingen där, men ett telefonnummer fanns det på dörren nu. Så vi slog en pling och bokade tid med han.

När vi kom hem tog vi och fyllde upp en massa tomma vattenflaskor och lastade in dem i bilen och åkte ner till Christer och Annicas hus. Där slog vi på vattnet på blommorna som blev jätteglada när de fick en rotblöta.

När vi var tillbaka hemma gick jag upp på takterrassen och lade mig i en solstol och tog en skön powernap. Vaknade av att jag faktiskt började bli lite hungrig. Tur som sjutton hade jag, för det var bara att värma maten eftersom det blev kvar från gårdagens middag.

i förrgår var Malin och Ninos här och lämnade allt de hade i kylen för igår tog de planet hem till Sverige igen. Så vår kyl blev proppad med en massa godsaker. De hade även med sig en fin present till oss. När vi var hos dem och fikade för ett tag sedan fick vi en supergod kaffedrink i snygga glasburkar med skruvlock och sugrör i. Nu hade de gått och köpt sådana muggar och en Baileys (ska vara det i kaffedrinken) till oss så vi kan göra en sådan själva nu. 

Gubben körde en rejäl rotblöta på våra växter med efter middagen och jag dammsög och torkade av golven. Sedan satt vi ett bra tag på altanen innan vi gick in och duschade och tog kväller på riktigt.

Finns mycket skoj i denna butik.

Idag har vi en tid hit.

Lånade grannarnas tomma vattendunkar som de har till deras AC.

Bra när det finns rester.
Tack än en gång för den fina presenten.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt med en oväntad present. =)
    Baileys är gott.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Vad tacksam både vi och blommorna blir :)
    Kul att komma ner till levande blommor denna gång (typ hibiskusen)
    Ha en bra fredag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig present! Och bra när man kan hjälpa varandra när man inte är här!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  4. Vad snällt att förbarma er över växterna, en rotblöta var nog precis vad dom ville ha :-)

    Vilken braig present också!

    Ha en finfin fredag!

    SvaraRadera
  5. Det blir spännande att höra vad ni tycker om den tatueraren. Är det han som är svensk? Kram/C

    SvaraRadera
  6. Spännande med en tatuering på gång. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.