2020-08-14

Skördetider

 

Nu skördar vi fikon var och varannan dag från trädet. Det är gott att ha i sallader, frukosten, pizzan eller bara äta dem som de är.

Så har vi chilin som snart är dags att skörda och torka för att sedan ha den i vår matlagning.

Så är det extra kul med att vi har 2 st passionsfrukter som än så länge bara är gröna. Men som jag hoppas kommer att mogna till sig så vi kan äta dem.

Myshörnan på takterrassen.


Så kul att det är mycket frukt i år igen.


Snart dags att plocka av.


Till sist passionsfrukten.


6 kommentarer:

  1. Så mysigt med fikon. Egenodlat smakar bäst!

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilkt lyx att kunna plocka egenodlad frukt :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det måste verkligen knaka en hel del där hos er - som det växer! :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Fikon är ju så gott! Härligt att bara gå ut och plocka när man är sugen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att ni får så bra skörd av det egenodlade.
    Fikonmarmelad och en god ost är ju en av mina favoriter. =)
    Ha en trevlig helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Det verkar vara ett fikonår! T o m mina fikonträd bär frukt! Jippi!! Ost & fikon är ju det bästa...
    Värmen rullar på här, jag smälter snart bort! Vindstilla också!
    Nåja, synd att klaga och införskaffa sig en FLÄKT!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.