2020-08-02

Gillrat en fälla


Lördagen startade vi med att åka in till Torrevieja för en liten jobbsväng som var snabbt avklarad. Sedan på hemväg var vi in på Chinobutiken och handlade lite grejer. Där hittade jag eller rättare sagt gubben hittade en klänning åt mig där för 9,90€. Efter Chinobutiken blev det bort till La Zenia. Där sprang vi in på Leroy & Merlin och Al Campo. På Al Campo blev det några fler batikfärger som fick följa med hem också.

När vi kom hem landade vi en stund på altanen innan vi hoppade in i duschen och gjorde sedan i ordning oss för att gå bort till Chatarina i Torrevieja. 

Chatarina som fått en vattenläcka hos sig hade haft hantverkare där på fredagen som brutit upp taket och en bit på väggen för att laga skadan. Sedan skulle det stå och lufta innan de lagar upp allt igen. 

Finns det kloakråttor 🐹🐭!!!!! -Ja, det kan det säkert finnas, så vi hjälpte till att gillra en fälla i den stora öppningen. Ifall de skulle springa förbi på röret och dimpa ner i lägenheten. Smart va!!!! 😁😉.

Efter råttfällan åt vi lite tapas och drack lite gott. Blev bjudna på en Hugo som var superläskande och god. Hos Chatarina satt vi inomhus när vi åt och drack. Gick inte att sitta ute hos henne när temperaturen visade på +36 och ingen skugga någonstans.

Men vi var tvungna att gå ut efter tag eftersom vi skulle äta på någon restaurang uppe i Punta Prima. Väl framme såg vi att det var knöfullt på de flesta restauranger och mycket var även reserverat.

Men på Asian Kitchen fick vi till slut ett litet bord lite avsides på hörnet. Men det gjorde oss ingenting alls. Kändes nästan lite bättre än att sitta mitt inne i smeten.

När vi fick vårt bord fick jag se att Christina satt där. Vi har hittat till varandras bloggar men aldrig setts i verkligheten. Christinas blogg hittar ni här

När vi var mätta och nöjda satt vi där en stund och bubblade innan vi skildes åt och var och en gick hem till sitt igen. 

P.S. Igen råtta har blivit fångad under natten har jag fått rapport om👍Phhuuuu!!!

Vi tyckte vi lyckats bra med råttfällan.

Lite ost och frukt till vinet.

Jag tog Pekinganka.

Sedan hade det mörknat när vi sa tack och hejdå till varandra.

Här är klänningen, ser inte mycket ut för världen. Men var jättefin med ett brett läderskärp till. Som jag hade igår.

7 kommentarer:

  1. Snygg klänning till rätt pris. 😉 Kram

    SvaraRadera
  2. Fyvale för råttor!! Brrr!! Vilket fynd, fin sommar klänning. 36 grader! Phu! Vi hade 27 grader igår och det räcker för mig.

    Gillar inte att det är knökafullt på restauranger. Konstigt att det får vara så!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Det var nog klokt att gillra en fälla för besök av råttor är inte roligt. Jag tycker att klänningen är supersnygg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att det inte blev nån fångst i den braiga råttfällan. Klänningen var verkligen jättefin! :-)
    Inte sitta ute i solgasset när det är +36 i skuggan? Lite mesigt kan jag tycka... ;-) :-D Det är verkligen förfärligt varmt nu...

    SvaraRadera
  5. Råttor gillas inte! Inte orm heller :) Superfin klänning också...
    Varmt här också men inga 36 grader tack och lov!!!
    Augustikram från Titti

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt det är utanför restaurangen nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Å den ser jättefin ut.
    Tapas, så gott. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.