2020-07-07

Hemmadag


Ja, vi hade en hemmadag igår för gubben hade beställt en såg på nätet. Och beskedet han fått från firman var leverans måndag eller tisdag. Vi var ändå lediga igår och kunde därför gå ock skrota hemma hela dagen.

Men naturligtvis kom det inte något bud och levererade de gubben hade beställt, och idag är det jobbdag igen 😕. Men då kommer de med all säkert den tiden man är på jobbet 😒.

Men som sagt att bara gå hemma och skrota eller ligga raklång i en solstol hela dagen det  orkade inte jag. Utan jag körde några maskiner tvätt, bäddade nytt i sängen, bakade rågbröd, pysslade, dammsög och slappade mellan varven vid datorn. 

Av någon märklig anledning (kort datum på mjölken) blev jag sjukt sugen på tunna pannkakor med sylt och grädde till middag. Det är väl inte den första maträtten man tänker på när det är +35 grader ute, men pannkakor blev det 😀 i alla fall och supergott var det.

Köksbänken fulla pyssel, rårörda blåbär, rågbrödsdeg på jäsning och en pannkakssmet i bunken. 

Det var jättegott, men man blir snabbt mätt på pannkakor tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Pannkakor (eller plättar som vi säger) är gott och som du säger mycket mättande :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så attans typiskt med leveransen. Hoppas ni får sågen någon gång. 👍😷/C

    SvaraRadera
  3. Pannkaka är bland det bästa jag vet! Så gott! Något irriterande att inte sågen kom. Men men Hasta Mañana!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Alltså... Dom där husarresterna man får när det ska levereras nåt är hemska tycker jag. Och två dagar är ju ännu värre än vanligt... Hoppas dom kommer medan ni är hemma nu då.

    Pannkakan såg himmelskt god ut :-D

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Så snopet att det inte blev någon leverans nu när ni var hemma.
    Pannkakor är inte riktigt min grej faktiskt även om det såg gott ut.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha... precis så där är jag också, kan likosm inte bara göra ingenting... hade tänkt läsa tidningar jag inte hunnit med, nu när vi var i fjällen.... inte ens att jag bläddrade i en tidning. Men jag pysslade lite hemma och vi tog ett par promenader ;)
    Visst kör man av gräset på taket med trimmern, helt rätt! Jag tror att det bara är första året som man behöver köra av "babygräset". Men för säkerhets skull får jag nog kolla upp lite mer noggrant hur man ska sköta det där gräset ;)
    Mmm dina pannkakor såg jättegoda ut! Håller med, man kan bara äta en eller två, sen blir det som en klump i magen...
    Trist att budet inte kom igår, hoppas det löst sig idag då. Jag fick också bud imorse... visar på bloggen någon dag vad jag köpt, för det var till mig, bara mig... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Pannkakor är gott , men det räcer som sagt med ett par stycken , annars blir då jag ialla fall alldeles för mätt. Ha en fin Tisdagskväll //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.