2021-03-27

Skön och lagom fredag

 

Vad gjorde vi igår då??? -Njaaaaaaaaaaa inte så värst mycket faktiskt. Vi tog de lilla lugna och bara tog dagen som den kom.

-Jo, jag tog min fredagsrunda innan frukosten. Vi tog även en sväng med pärlan till banken för att ta ut pengar till hantverkaren som kommer i morgon. 

-Jo, han kommer på söndag och börjar med jobbet som han ska göra. Han har så mycket jobb så han undrade om han fick komma och jobba på söndagen. För vår del spelar det ingen roll vilka dagar han är här.

När vi varit på banken styrde vi hemåt igen och spenderade resten av dagen hemma ute i solen. 

På kvällen blev det tv och vi såg det nya programmet "Masked Singer" som jag tyckte var sådär.


Solen höll på att stiga upp på himlen när jag stack iväg på min runda.


En blåbärssangria med lite tilltugg på takterrassen.


En grillad köttbit blev det på kvällen.


Överraskade gubben med lite godis till tv:n.



Idag är det 1-år sedan mamma gick bort.


8 kommentarer:

  1. Blåbärssangria lät gott kra och trevlig lördag/Diana

    SvaraRadera
  2. Kul att se vad ni ska göra om denna gång :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blåbärssangria lät spännande och godiset såg suveränt gott ut :-)

    Vissa dagar tänker man mer på dom som inte finns med oss längre...

    Ha ännu en fin dag i solen!

    SvaraRadera
  4. 1 år sedan. Man vänjer sig aldrig vid att de är borta. Senast häromdagen tänkte jag ringa min mor och berätta om mina fina barnbarn. Kram

    SvaraRadera
  5. Så gott det lät.
    Ett år redan. Sorgligt och vemodigt när våra nära och kära inte finns med oss längre. Till sommaren är det sex år sedan min mamma dog.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Den köttbiten såg väldigt god ut. Det vattnades nästan i munnen. =)
    Nu i sommar är det 7 år sedan min mamma gick bort.
    Saknaden sitter kvar. Den försvinner nog aldrig tror jag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Tänk att det gått ett år sedan "Hajan" lämnade oss. Saknar hennes bloggande, och vänliga inlägg som hon mailade till mig. Min mor blir 90 år i december, man får vara glad så länge man har dem. Sedan får man leva på fina minnen.
    Trevlig helg!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  8. Håller med dig; The mask singer är jag lite kluven till. Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.